هدف بلاروس از قاچاق پناهجویان بی ثبات کردن اتحادیه اروپا است

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز طی سخنانی از آنچه وی، اقدام دولت بلاروس برای سو استفاده از موضوع پناهجویان به عنوان ابزار فشار علیه اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز طی سخنانی از آنچه وی، اقدام دولت بلاروس برای سو استفاده از موضوع پناهجویان به عنوان ابزار فشار علیه اتحادیه اروپا انتقاد کرده و مینسک را به اعمال اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز سه شنبه گفت: فرانسه معتقد است که استفاده از جریان‌های مهاجرت توسط مینسک غیرقابل قبول بوده و آماده بررسی موضوع تقویت اقدامات علیه بلاروس هستیم.

وی همچنین افزود: ما مجدداً همبستگی خود را با لهستان، لیتوانی و لتونی، در مواجهه با ابزار غیرقابل قبول جریان‌های مهاجرت توسط رژیم بلاروس تأیید می‌کنیم. این رژیم به قاچاق مهاجران با هدف بی‌ثبات کردن اتحادیه اروپا دامن می‌زند و فرانسه آماده بررسی موضوع «تقویت اقدامات» علیه مینسک است.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، این موضوع در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ۱۵ نوامبر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در همین راستا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز امروز در گفتگو با «آندرژ دودا» رئیس جمهور لهستان، به بررسی شرایط موجود در مرز این کشور با بلاروس پرداخت و از موضع ورشو در قبال بحران مهاجرت حمایت کرد.

وی همچنین مدعی شد که مینسک از مهاجرت به عنوان یکی از تاکتیک‌های جنگ هیبریدی استفاده می‌کند و ناتو به اتحاد با همه شرکایش در این منطقه متعهد است.

استولتنبرگ همچنین گفت که پیمان آتلانتیک شمالی به دقت اوضاع را بررسی کرده و متحدانش را در جریان مسائل مربوط به بحران مهاجرت قرار می‌دهد.

هزاران مهاجر در بلاروس پشت مرزهای لهستان آواره اند. در حال حاضر، ورشو ۱۲ هزار نیروی نظامی به مرزهای شرقی اعزام کرده است.

همزمان، مسکو وضعیت مهاجران در مرز بلاروس و لهستان را نگران کننده دانسته و خواهان رفتار مسئولانه طرفین شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    برعکس ورود مهاجران از ترکیه به بلاروس با نقشه ی آلمان و ترمیه به منظور بی ثباتی بلاروس انجام شد ولی بازهم مانند سال 2015 رودست خوردند و مهاجران خواستار ورود به آلمان هستند. هزینه ی آن هم بنیاد جورج سوروس یهودی تقبل کرد مانند سال 2015.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس