وضعیت اضطراری در مرز لهستان و بلاروس ۶۰ روز دیگر تمدید شود

سخنگوی دولت لهستان طی سخنانی گفت که از رئیس جمهور این کشور خواسته شده تا وضعیت اضطراری موجود در مرز این کشور با بلاروس را تا ۶۰ روز دیگر تمدید کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سخنگوی دولت لهستان طی سخنانی گفت که از رئیس جمهور این کشور خواسته شده تا وضعیت اضطراری موجود در مرز این کشور با بلاروس را تا ۶۰ روز دیگر تمدید کند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی دولت لهستان دلیل این درخواست خود را افزایش سیل مهاجرت از بلاروس به سمت مرزهای لهستان اعلام کرده است.

سخنگوی دولت لهستان در این خصوص گفت: شورای وزرا تصمیم گرفتند از رئیس جمهور «آندره دودا» درخواست کنند تا وضعیت اضطراری را برای ۶۰ روز دیگر تمدید کند. شرایط موجود در مرز میان لهستان و بلاروس همچنان وخیم است.

لازم به ذکر است لهستان، لیتوانی، لتونی و اتحادیه اروپا طی ماه‌های اخیر، دولت بلاروس را متهم به سوق دادن عمدی مهاجران حاضر در این کشور به سمت مرزهای اروپا کرده‌اند؛ مهاجرانی که گفته می‌شود اکثریت آنها را پناهجویان افغان و عراقی تشکیل می‌دهند.

بروکسل این اقدام دولت بلاروس را جنگ هیبریدی مینسک علیه اتحادیه اروپا خوانده و معتقد است این اقدام تلافی‌جویانه دولت بلاروس، در برابر تحریم‌های وضع شده بروکسل علیه مینسک طی ماه‌های گذشته اتخاذ شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس