لیتوانی در مرز خود با بلاروس حالت فوق العاده اعلام کرد

همزمان با بالا گرفتن تنش ها بین ویلنیوس و مینسک بر سر بحران پناهجویان، پارلمان لیتوانی در مرزهای این کشور با بلاروس، اعلام حالت اضطراری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، پارلمان لیتوانی به دلیل مسئله بحران پناهجویان، در مناطق مرزی خود با بلاروس از بامداد امروز چهارشنبه، اعلام حالت اضطراری کرد.

بیشتر بخوانید:

هدف بلاروس از قاچاق پناهجویان بی ثبات کردن اتحادیه اروپا است

وضعیت اظطراری مذکور در مناطقی در ۵ کیلومتری مرز این کشور با بلاروس و در کمپ های مهاجران غیرقانونی آسیایی و آفریقایی که موفق به عبور از خاک بلاروس به لیتوانی شده اند، برای مدت یک ماه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

روزهای تاریک برای مهاجران در مرزهای اروپا

همه مردم به جز ساکنان محلی، تنها در صورت داشتن گذرنامه های مخصوص می توانند وارد این مناطق شوند. هر گونه تجمع عمومی ممنوع است. مهاجران غیرقانونی که در کمپ های مهاجران اقامت دارند، مجاز به استفاده از تلفن همراه و اینترنت برای هدفی جز درخواست از مقامات رسمی، نخواهند بود.

بیش از ۴ هزار مهاجر غیرقانونی از آسیا و آفریقا از ابتدای سال ۲۰۲۱ در مرز لیتوانی و بلاروس بازداشت شده اند. این تعداد ۵۰ برابر بیشتر از کل تعداد این مهاجران در سال ۲۰۲۰ است. ویلنیوس معتقد است که مینسک پشت بحران مهاجرت مذکور است و آن را «اقدامی ترکیبی» علیه لیتوانی برای حمایت از مخالفان بلاروس، می نامد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس