اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می‌شود

با پیشروی شورشیان به سمت پایتخت، اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می‌شود؛ نخست‌وزیر و دیگر مقامات آدیس‌آبابا نیز از ساکنان پایتخت خواسته اند تا برای دفاع از محله‌ های خود سلاح به دست گیرند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، پس از اعلام وضعیت فوق‌العاد ۶ ماهه در هفته گذشته و با ادامه حرکت شورشیان به سمت پایتخت، اتیوپی برای آغاز جنگی تمام عیار آماده می‌شود.

این در حالیست که ابی احمد نخست‌وزیر و دیگر مقامات آدیس‌آبابا، از ساکنان پایتخت خواسته اند تا برای دفاع از محله‌ های خود در برابر نیروهای تیگرای سلاح به دست بگیرند.

نیروهای تیگرای که علیه دولت فدرال می‌ جنگند، شامل شبه نظامیان عضو جبهه آزادیبخش خلق تیگرای که پیشتر قدرت را در این منطقه در اختیار داشتند و دیگر گروه‌ های شورشی هستند.

با افزایش نگرانی‌ها درباره سقوط احتمالی دومین کشور پرجمعیت آفریقا، دیپلمات‌ ها و رهبران منطقه‌ ای نیز در تلاشند تا طرف‌ های مختلف این درگیری را به میز مذاکره بکشانند.

یک سال پس از آغاز جنگ میان دولت مرکزی با شبه‌نظامیان وفادار به جبهه آزادیبخش خلق در منطقه تیگرای، اکنون نیروهای شورشی به سرعت در حال پیشروی به سمت پایتخت این کشور هستند.

بنا بر گزارش سازمان ملل، درگیری‌ های یک سال اخیر میان دولت فدرال با شبه‌ نظامیان مخالف از جمله نیروهای وفادار به جبهه آزادیبخش خلق در شمال اتیوپی دستکم ۲ میلیون آواره برجای گذاشته است.

سفارت ایالات متحده در آدیس‌آبابا پس از اینکه واشنگتن ادعا کرد که از گسترش و تشدید خصومت‌ها «به شدت نگران» است، از شهروندان آمریکا خواست تا این کشور را تَرک کنند و اجازه خروج کارکنان غیر ضروری و اعضای خانواده آنها را نیز صادر کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    مردم دنیا برای آرامش و پول و پیشرفت میجنگند نه با همدیگر با تفکراتشون اونوقت مردم فقیر اتیوپی و حتی افغانستان ببینید برای چی میجنگن خدایا کسی هست به من بگه فرق بین کشورهای اسکاندیناوی با افغانستان و اتیوپی چیه
  • BE ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 0
    هر وقت یک کشوری می خواد پیشرفت کنه و وقتی کارهای مهمی برای پیشرفت آبادانی خودش انجام میده...جنگ راه می اندازن یا انقلاب های مخملی....یا هرج مرج ایجاد می کنن در داخل اون کشور و مرزهاش...این کار چندتا کشور هست...از تیگراها حمایت کردن..یک نمونه اصلی اون مصر هست..مصر و چند کشور دیگه و غربی این گروه تیگراها رو تجهیز تحریک کردن....تیگراها اینقدر قوی نبودن...مصر و چند کشور دیگه بخاطر سدها و سدسازی اتیوپی و مسائل سیاسی خودشون این کار کردن..چون نمی تونستن مستقیم وارد جنگ بشن با اتیوپی..این گروه ها رو تحریک تجهیز کردن بره جلو جنگ داخلی بندازه تا جلوی سد سازی و سیاست های اتیوپی رو بگیره و اتیوپی ضعیف بشه تا سالها یا سقوط کنه دولتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس