سازمان ملل خانواده کارمندانش را از اتیوپی خارج می‌کند

در پی پیشروی نیروهای تیگرای به سوی پایتخت اتیوپی، سازمان ملل خانواده کارمندانش را اتیوپی خارج خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک سند رسمی که به رصد ای اف پی رسیده است نشان می‌دهد که یک دستور امنیتی داخلی در سازمان ملل صادر شده تا "هماهنگی‌ها درخصوص روند تخلیه و اطمینان حاصل کردن از خروج خانواده‌های نیروهای بین‌المللی این سازمان از اتیوپی تا پیش از ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱" آغاز شود.

سفارت فرانسه در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی نیز امروز در ایمیلی به اتباع خود در اتیوپی نوشت: از تمامی اتباع فرانسه به طور رسمی خواسته می‌شود با بدون تاخیر این کشور را ترک کنند.

روز گذشته نیز سفارت ترکیه در توییتی نوشته بود: در پی وقوع تحولات پیاپی در حوزه امنیتی اتیوپی، به شهروندان‌مان در این کشور توصیه می‌شود تا با پرواز برنامه‌ریزی شده اتیوپی را ترک کنند.

دولت آمریکا نیز هفته گذشته به دنبال بالاگرفتن درگیری‌ها میان شورشیان جبهه آزاد سازی خلق تیگرای و دولت فدرال اتیوپی از اتباع آمریکایی مقیم اتیوپی خواسته بود تا هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند و در عین حال تأکید کرد که واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای تسهیل فرآیند تخلیه از طریق هواپیماهای نظامی یا تجاری خود ندارد.

دولت اتیوپی به دنبال تهدید جبهه آزادسازی تیگرای مبنی بر پیشروی به سمت آدیس آبابا، پایتخت این کشور در سراسر اتیوپی اعلام حالت فوق‌العاده کرده بود.

اتیوپی از یک سال پیش صحنه درگیری مسلحانه میان نیروهای فدرال و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای است و این درگیری با پیشروی جبهه تیگرای به سمت تعدادی از شهرهای اصلی از جمله آدیس آبابا شدت گرفته است.

آنتونیوگوترش، دبیرکل سازمان ملل روز شنبه با هماهنگی میانجی اتحادیه آفریقا، تماس‌های تلفنی را به طور جداگانه با آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی و گبرمیشل، رهبر جبهه آزادیبخش خلق تیگرای برقرار کرد و از دو طرف درخواست کرد که به درگیری پایان داده و مذاکرات جامع را برای حل بحران آغاز کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس