مانورهای رژیم صهیونیستی برای مقابله با خطرناک‌ترین سناریوها در کرانه باختری

برخی منابع امنیتی در اسرائیل اعلام کردند در تمریناتی که ارتش این رژیم آن در کرانه باختری آغاز خواهند کرد، سناریوهای مختلفی از جمله مقابله با آشوب سراسری در منطقه در غیاب محمود عباس شبیه‌سازی می‌شوند.

به گزارش مشرق، برخی منابع امنیتی در اسرائیل اظهار کردند: این رزمایش‌ها که از امروز (دوشنبه) آغاز شده و دو روز ادامه خواهند داشت، با توجه به نگرانی اسرائیل از درگیری‌های داخلی فلسطین که ممکن است برخی طرف‌ها با سوق دادن اسرائیل به جنگ و تحریک آن به عملیات ویژه بزرگی علیه ارتش، پایگاه‌های آن و شهرک‌ها و یا برپایی تظاهرات‌های بزرگ، به دنبال دور کردن توجه‌ها باشند، بنابراین این مساله به تعیین برنامه‌هایی برای مقابله با تمامی احتمال‌ها از جمله احتمال اجرای یک عملیات یورش نیاز دارد.

این رزمایش سومین مورد در نوع خود است و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: هدف از این رزمایش‌ها افزایش آمادگی نیروها در منطقه کرانه باختری و تمرین آنها در تعامل با مجموعه مختلف سناریوهاست.

از طرفی، منابع نظامی رژیم صهیونیستی گفتند، تمرین مذکور بر محک آمادگی نیروهای ذخیره برای پیوستن فوری به یگان‌های فعال متمرکز خواهد بود.

این منابع افزودند: این تمرین‌ها شاهد حضور فعال نیروها و خودروها خواهند بود و در آن ایست‌های بازرسی بیشتر در چندین محور و مسیر ایجاد خواهند شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود که این مانورهای نظامی عصر فردا (سه‌شنبه) به اتمام خواهند رسید و در آنها نیروهای امنیتی و خودروهای زرهی فعالیت خواهند داشت و صدای انفجارهایی در منطقه شنیده خواهند شد، همچنین ایست‌های بازرسی بیشتری در محورهای مختلف ایجاد خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای این مانورها قبلا در چارچوب بخشی از برنامه تمرینی سال ۲۰۲۱ انجام شده و با هیچ یک از تحولات سیاسی ارتباطی ندارد، گفت: هدف از این تمرین‌ها ارتقای سطح آمادگی نیروهای ارتش در منطقه کرانه باختری و تمرین این نیروها برای سناریوهای مختلف احتمالی در منطقه از جمله شرایط فوق‌العاده است.

این تمرینات در کرانه باختری اشغالی در حالی انجام می‌شوند که رژیم صهیونیستی تمرین‌های بومی و بین‌المللی را با حضور تعداد زیادی از نیروهای ارتش انجام داد. سه‌شنبه گذشته ارتش این رژیم تمریناتی با حضور تمامی هیئت‌های فوق‌العاده برای مقابله با یک جنگ تمام عیار و بزرگ در مرزهای جنوبی با غزه و شمالی با لبنان داشت.  

طبق گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این مانور شامل هشدار شلیک هزاران موشک و خمپاره نقطه‌زن و پهپاد انتحاری به جبهه داخلی است که در آنها احتمال آسیب دیدن مجتمع‌ها، زیرساخت‌هایی چون برق، مخازن آب، گاز و سوخت، پایگاهای ارتش، کارگاه‌های تولید آمونیاک در اراضی اشغالی و مختل شدن کار پلیس وجود دارد. در این مانور رسیدگی به تعداد زیادی زخمی و تخریب ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها شبیه‌سازی می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی ۱۵ اکتبر مانور نظامی در اطراف شهر جنین در شمال کرانه باختری اشغالی اجرا کرد. هفته گذشته نیز نیروی هوایی این رژیم و تفنگداران دریایی آمریکا رزمایش‌های مشترکی در ایلات داشتند، هفته پیش از آن نیز تمرینات بین‌المللی موسوم به "پرچم آبی" در اراضی اشغالی اجرا شدند.

مقامات رژیم صهیونیستی گفت‌وگوهای متعددی با یکدیگر درباره آینده تشکیلات خودگردان فلسطین و کشمکش‌ها پس از نبود عباس دارند، آنها برای اطلاع از اتفاقات جاری دیدارهای محرمانه‌ای نیز با مقامات فلسطینی دارند از جمله اینکه با برخی اسرای برجسته گروه‌های مختلف فلسطینی در زندان‌ها دیدار می‌کنند.

برخی منابع امنیتی در اسرائیل اعلام کردند در تمریناتی که ارتش این رژیم آن در کرانه باختری آغاز خواهند کرد، سناریوهای مختلفی از جمله مقابله با آشوب سراسری در منطقه در غیاب ناگهانی محمود عباس شبیه‌سازی خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس