کد خبر 1296654
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
صبحانه وعده‌ای حیاتی برای دیابتی‌ها

اگر افراد دیابتی نتوانند سطح قند خون خود را کنترل کنند، این موضوع می‌تواند جان آن‌ها را به مخاطره بیندازد.

به گزارش مشرق به نقل از اکسپرس، دیابت نوع ۲ یکی از بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن است که فرد را در طول عمر خود درگیر می‌کند. براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به دیابت در جهان از ۱۰۸ میلیون نفر در سال ۱۹۸۰ به ۴۲۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ رسیده است.

اگر افراد دیابتی نتوانند سطح قند خون خود را کنترل کنند، این موضوع می‌تواند جان آن‌ها را به مخاطره بیندازد. برآورد می‌شود در سال ۲۰۱۹ یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به طور مستقیم به دلیل عوارض ابتلا به دیابت جان خود را از دست داده اند. از همین روی، بیماران دیابتی باید توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید

چطور صبح خوبی داشته باشیم؟

متخصصان انگلیسی می‌گویند توجه به سطح قند خون عامل کلیدی در کنترل دیابت است. افراد باید بکوشند در وعده‌های غذایی روزانه خود به این موضوع توجه خاصی داشته باشند. یکی از مهمترین وعده‌های غذایی برای افراد دیابتی، صبحانه است.

از آنجا که فرد در طول شب خواب بوده و چیزی نخورده است، سطح قند خون افت کرده و فرد در وعده صبحانه تلاش دارد تا کالری لازم را برای بدن تامین کند. با این حال، مصرف یکباره مواد غذایی حاوی قند زیاد می‌تواند به صورت ناگهانی باعث افزایش سطح قند خون شود.

به طور عمومی به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود از مصرف قندهای ساده پرهیز کنند. اگر از جمله افرادی هستید که به غلات صبحانه و شیر علاقه دارید باید بدانید که این غلات حاوی شکر هستند. این افراد باید از غلات صبحانه کامل و بدون شکر استفاده کنند.

صبحانه وعده‌ای حیاتی برای دیابتی‌ها

فرنی‌های تهیه شده از غلات یکی از صبحانه‌های مناسب برای افراد دیابتی است. جو دوسر یکی از گزینه‌ها ایده آل برای کنترل قند خون محسوب می‌شود، زیرا دارای سطح بالایی از فیبر بوده و احساس سیری را در فرد به دنبال دارد.

تخم مرغ و تخم ماکیان (غاز، مرغابی، اردک، و ...) از گزینه‌های مناسب دیگر برای افراد دیابتی است. تخم مرغ دارای سطح بالای پروتئین بوده، چربی معتدلی داشته و کربوهیدارت پایینی دارد. می‌توانید آن را به صورت‌های مختلف تهیه کرده و در وعده صبحانه مصرف کنید.

اگر مایل به مصرف نیمرو با نان بودید، بهتر است از نان سبوس دار به میزان کم استفاده کنید. نان تهیه شده از غلات کامل بهترین گزینه برای افراد مبتلا به دیابت است، زیرا سطح فیبر بالایی داشته و قند آن به طور تدریجی در بدن آزاد می‌شود. همچنین این نان‌ها احساس سیری بلند مدت‌تر را در فرد به دنبال دارد و مانع از پرخوری فرد می‌شود.

افراد مبتلا به دیابت نباید صبحانه‌های شیرین مانند مربا، مارمالاد و عسل مصرف کنید. با این حال، این افراد می‌توانند از آووکادو، کره بادام زمینی استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • درمان شده ام اس با طب اسلامی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    دم کرده هفت عدد دم بادمجان که با دو لیوان آب و حرارت کم و نصغ شده باشد را همزمان با انسولین تجربه نکنید زیادی قندتون رو میاره پایین میفتین زیر سرم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس