«توماس وست» از سفرش به اروپا خبر داد

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با آغاز سفر خود برای گفتگو با متحدان ایالات متحده در اروپا، از جامعه بین الملل خواست بر سر مسئله افغانستان، با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش مشرق، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان که اخیرا به جای «زلمای خلیلزاد»، منصوب شده است، سفر خود به اروپا و آسیا را با محوریت افغانستان آغاز کرد.

وی در همین رابطه با انتشار یک رشته توییت، نوشت: این مایه افتخار است که نقش نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان را بر عهده بگیرم. من مشتاقانه منتظر پیشبرد منافع حیاتی آمریکا و حمایت از مردم افغانستان هستم.

بیشتر بخوانید:

آمریکا چه بر سر این کودک افغان آورده؟ +عکس

وست قبل از آغاز سفر خود، دیداری با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا داشت که بلینکن در همین رابطه در توییتی، ضمن اشاره به این دیدار، نوشته است که از ملاقات وست قبل از سفر وی برای گفتگو در مورد افغانستان با شرکای بین المللی خرسند است.

نماینده ویژه آمریکا همچنین در ادامه توییتش نوشته است: من از امروز به اروپا و آسیا سفر خواهم کرد تا با متحدان و شرکای خود در مورد آینده افغانستان گفتگو کنم. اعضای جامعه بین الملل باید با هم همکاری کنند تا مثمر ثمر واقع شوند.

«توماس وست» از سفرش به اروپا خبر داد

پیشتر و همزمان با کناره گیری خلیلزاد، بلینکن با صدور بیانیه‌ای توضیح داده بود که نماینده ویژه کاخ سفید در امور افغانستان نامه استعفای خود را تقدیم کرده و قرار است معاون وی، عهده‌دار این سمت شود.

طالبان در همین زمینه از استعفای خلیلزاد استقبال کرده و نسبت به بهبود روابط کابل با واشنگتن ابراز امیدواری کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس