کد خبر 1295246
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
ما در افغانستان تسلیم محض شدیم

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا به مناسبت سالگرد انتخابات این کشور ویدئویی منتشر کرد و در آن نحوه خروج آمریکا از افغانستان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا به مناسبت سالگرد انتخابات این کشور ویدئویی منتشر کرد.

در این فیلم ترامپ ادعا دارد که انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا با تقلب گسترده همراه بود و در نتیجه آن اتفاقات بسیار بدی بوقوع پیوست.

بیشتر بخوانید:

چین اظهارات بایدن درباره ترامپ را مسخره کرد

ترامپ در ادامه با انتقاد از وضعیت فعلی آمریکا می‌گوید: به مرزها نگاه کنید، به اقتصاد نگاه کنید، به تورم نگاه کنید، به خروج از افغانستان نگاه کنید که بسیار رقت‌انگیز بود. این حتی خروج نبود، بلکه تسلیم محض در برابر کسانی بود که حتی سلاح نداشتند و ۸۵ میلیارد دلار و ۱۳ سرباز از دست دادیم و بسیاری به‌شدت زخمی شدند. صدها نفر نیز در این روند اصطلاح خروج کشته شدند، فکر می‌کنم هرگز در تاریخ کشورمان پایین‌تر از این نقطه قرار نگرفته‌ایم.

یک هفته پیش از این نیز، «زلمی خلیلزاد»، فرستاده ویژه سابق آمریکا در امور افغانستان در گفتگویی درباره خروج عجولانه و غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان گفته بود: به افغانستان پشت کردیم و کارهایی را که می‌بایست انجام دهیم تا از منافع آمریکا در این کشور محافظت کنیم انجام ندادیم.

خلیلزاد درباره خروج آمریکا از افغانستان گفت: ما هنوز کارمان در افغانستان تمام نشده است. برخی از مفاد توافقی که ما به دست آوردیم و شروط آن در زمان دولت ترامپ تعیین شده بود، محقق نشدند و طالبان آن‌ها را اجرا نکردند. ما می‌خواهیم طالبان را به خاطر این مسئله پاسخگو نگه داریم. من از این دیدگاه حمایت کردم که به جای مداخله، ما باید به طالبان فشار آوریم تا مذاکره کنند و در مورد اجرای بخش‌های باقیمانده توافق که به تروریسم و تشکیل یک دولت فراگیر مرتبط است موافقت کنند. نگرانی من این بود که ما به افغانستان پشت کردیم و کارهایی را که می‌بایست انجام دهیم تا از منافع آمریکا در این کشور محافظت کنیم انجام ندادیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس