کد خبر 1296427
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
افزایش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در کشور

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سالیانه 80 میلیارد دلار یارانه انرژی به مردم داده می‌شود گفت: مصرف بالای انرژی توسط مردم منجر به هدر رفت سرمایه‌های کشور می‌شود که باید مانع از آن شد.

به گزارش مشرق، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره میزان یارانه‌ای که به بخش انرژی داده می‌شود خاطرنشان کرد: متأسفانه سالیانه بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار انرژی با قیمت پایین‌تر به بخش‌های مختلف کشور یارانه می‌دهیم که دلیل این کار پایین بودن قیمت حامل‌های انرژی نسبت به فوب خلیج فارس است که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

کشورهای جهان سالانه چقدر یارانه سوخت می‌دهند؟

وی اضافه کرد: برق، گاز، بنزین، گازوئیل، آب و... در مجموع حوزه انرژی محسوب می‌شوند که از یارانه دولتی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با تورم چه خواهد کرد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: وقتی ما گاز را با مترمکعبی ۵ تومان محاسبه می‌کنیم، یعنی اینکه در حال پرداخت یارانه هستیم. این در حالی است که هر کیلووات برق تولیدی با گاز ۲۵۰ تومان تمام می‌شود. این در حالی است که همین مقدار انرژی تولیدشده را به مردم ۱۵۰ تومان می‌دهیم؛ یعنی اینکه به برق و گاز یارانه می‌دهیم در حالی که برقی که هم اکنون با نرخ‌های بین المللی تولید می‌شود کیلوواتی ۲۵۰۰ تومان است. این در حالی است که برق تولیدشده توسط انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی کیلوواتی هزار تومان است.

قادری گفت: برق تولیدی توسط انرژی هسته‌ای هر کیلووات ۱۵۰ تومان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    سالی ۸۰ میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهیم. // خوش بحال میلیاردرهای رانتخوار که بیشتر از همه میدزدند و میخورند و میبرند و بیشتر از همه نق میزنند . البته مقصر رسانه ملی است که مردم را بیدار نمیکند که سالانه چند میلیارد دلار در جیب این افراد ریخته میشود زیرا برای اینان که در پورشه و بنز و مازاراتی...خود بنزین میزنند همان یارانه ای نهفته است که یک خانواده فقیر با موتورسیکلت 4 نفری. با این تفاوت که یارانه بنزین این خانواده فقیر سالانه به اندازه یک هفته مصرف این از خدا بیخبران هم نیست .این ظلم به ملت مستضعف است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس