یونان

یونان با نگاه به تحرکات ارتش ترکیه و مهاجرت‌های غیر قانونی، از اعزام شماری نیرو به مرز با ترکیه و آماده باش نیروهای مسلح خود خبر داده است.

به گزارش مشرق، یونان روز دوشنبه از تقویت مواضع مرزی خود با ترکیه و آماده باش نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه «نیشن» یونان اعلام کرده که مرزبانان بیشتری به مرز خود با ترکیه اعزام می کند. قرار است این مرزبان‌ها آنها به منطقه «اروس»، نقطه عبور گذرهای غیر قانونی اعزام شوند. «تاکیس تئودوریکاکوس» وزیر پشتیبانی شهروندی یونان در این زمینه گفت: «همه می‌دانند یونان کشوری است که از صلح و ثبات در منطقه دفاع می‌کند. اما در عین حال، یونان مصمم است از مرزهای خود برابر هرگونه نفوذ و هر گونه تهدیدی دفاع کند. وزیر پشتیبانی یونان افزود: «ما در آماده باش کامل هستیم، و نیروهای خود را در منطقه بیشتر تقویت می‌کنیم.»

به گفته این مقام ارشد دولت یونان، در همین راستا ۲۵۰ مرزبان به خطوط مرزی  با ترکیه اعزام شده‌اند.

وی از پیمان دفاعی جدید با فرانسه تمجید کرد و گفت که این توافق یونان را در کل بسیار قوی‌تراز قبل می کند. ده‌ها هزار پناهجو در فوریه سال گذشته پس از سخنان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه تلاش کردند وارد یونان شوند. در واکنش، یونان با ایجاد حصار ۴۰ کیلومتری و سرمایه گذاری در نظارت جدید، قدرت مرزی خود را تقویت کرد. همچنین ماه آگوست اعلام شد که یک بالون مجهز به دوربین حرارتی دوربرد، در فرودگاه اسکندروپلیس برای کمک به کنترل مرزها استفاده می‌شود.

یونان بارها گزارش مبنی بر برخورد خشونت آمیز مهاجران و بازگشت آنها از مرز زمینی با ترکیه را تکذیب کرده است. هفته گذشته، وزیران کشور و مهاجرت ۱۲ کشور اروپایی عمدتا شرقی از جمله یونان به کمیسیون اروپا گفتند که تلاش‌ها برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی باید ارتقا یابد.

تحت نخست وزیری «کیریاکوس میتسوتاکیس» که سال ۲۰۱۹ به قدرت رسید، یونان به دنبال محدود کردن شمار مهاجرت‌های مرزی غیر قانونی است.

یونان چندی قبل  از تکمیل دیوار حصاری  ۴۰ کیلومتری در مرز با ترکیه مجهز به دستگاه‌های نظارتی جدید برای جلوگیری از تردد محتمل پناهجویان از این نقطه به اروپا به ویژه بعد از تحولات در افغانستان خبر داد.

 یونان در صدد توقف موارد رخ داده در سال ۲۰۲۰ است که در آن برهه هزاران مهاجر و پناهجو سعی کردند از یونان وارد قاره اروپا شوند. این در حالی است که ترکیه نیز از بیم سیل مهاجران افغان از تکمیل دیور مرزی در مرزهای جنوب خود خبر داده است.

 یک مقام ارشد نظامی ترکیه در این زمینه گفت که  ۵۴ عنصر متشکل از نگهبانان امنیتی، کماندوها و نیروهای امنیتی پشت واحدهای مرزی مستقر شده‌اند. ترکیه و یونان نقاط اصلی عبور و مرور مهاجران با هدف عبور از اروپا، فرار از جنگ برای شروع زندگی جدید بوده اند.   در این بین ترکیه، یونان را متهم به اخراج  گسترده و اخراج اجباری بدون دسترسی مهاجران به مراحل پناهندگی کرده است که نقض قوانین بین المللی است.

«عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه اخیرا گفت هیچ کشوری نباید ترکیه را به عنوان اردوگاه پناهجویان خود بداند زیرا این کشور بیش از این ظرفیت نگهداری از مهاجران غیرقانونی را ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    5 11
    سران ترکیه نادان هستن در چند جبهه قصد جنگ دارند؟
  • US ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    7 15
    ترکیه آشغال هیچ کشوری به لجنی ترکیه نیست .
    • رامین IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      پس برا چی برای گرفتنش اقامتش سر پا نمیشناسین؟
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    5 4
    یونان آماده باش داده فک کنم ایل ۸۲ تورکیه باشه البته تقسیم به سه تا ایل میشه آتن کندی اسپارت یوردی اردغان بیگ
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    9 5
    یونان هم مثل عیران ما توهم زیاد دارند به زووور میخوارند والله رضا پالانی اونقده متوهم شده بود که میگفت من ژاندارم منطقم در مقابل مسیحی ۲۴ ساعت دوام نیاورد و فرستادنش ناکجا آباد
  • تندیس IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 2
    اینکه میگویند اردوغان مریض هست مرضش چیست ؟ آیا باد حمله نگرفته ؟ در طب قدیم ایران باد حمله را با درمان های گیاهی معالجه میکردند . اگر اردوغان باد حمله گرفته او را با مشتی گیاه میتوان درمان کرد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس