امیرعبداللهیان نمایه

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در ماه‌های اخیر همزمان با بروز برخی سوتفاهمات، طرف‌هایی که دوست‌دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور و «جیحون بایرامف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، امروز (شنبه) در یک گفتگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شد و برای او شفای عاجل طلب کرد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: روابط ایران و آذربایجان در مسیر مثبت است

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر همزمان با بروز برخی سوتفاهمات، طرف‌هایی که دوست‌دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم.اکنون دو کشور می‌توانیم به سمت گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوتفاهمات میان دو کشور استفاده کنند، تاکید کرد: هرگونه سوتفاهمی باید در محیط دوستی و برادری حل و فصل شود و باکو آماده گسترش همه جانبه روابط است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از فرمت‌های منطقه‌ای از جمله فرمت ۳+۳ قویا حمایت می‌کند و معتقد است که می‌توان مشکلات منطقه‌ای را از طریق ساز و کارهای درون‌منطقه‌ای حل و فصل کرد.

گفتنی است، روابط تجاری دوجانبه و تعیین نماینده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مجتبی از زنجان IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 13
    چه رابطه ای جمع کنید بند و بساطون رو البته همه۲۱۰کشور نژاد دارند اونام درگیر هستند الان در هند بیش از۲۰هزار قوم زندگی میکنه مثل بنگالی،تامیلی،کشمیری و.... یا در چین بیش از۱۰هزار قوم مانند هویی،ایغوز،تبتی،گوانگشی و... اگر قرار باشه ما تجزیه بشویم همه۲۱۰کشور در جهان تجزیه میشن تقسیمات جدید ایجاد کنید واجب است اسم هیچ قومی روی استانها نباشه ایجاد بشه به عنوان یک ترک آذری آرزو دارم کل الان فارس بشه این زندگی رو نمیخوام زنده باشید
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      9 0
      خب نخوا برو یه کشور دیگه من به ترک‌ بودنم افتخار میکنم
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      9 0
      تو بیجا میکنی، بدبخت این خودش عاملی برای تفرقه هستش واقعا یا آدم بیشعوری هستی یا عقل نداری، ترکیه با اون ماهیت فاشیستی خودش تا حالا این غلط رو نکرده، ایران رنگین کمان اقوام هستش از طرف یک رشتی و گیلک ایرانی که به قوم خودم افتخار میکنم
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      12 0
      فکر نمیکردم زنجانیا اینقدر بی غیرت باشن وبه این راحتی اصل و نسب خودشونو بفروشن
    • مجتبی از زنجان IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 8
      برادر بحث ملی مملکت هستش
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      9 0
      زنجانی نیست من میدونم وگرنه زنجان که سهله ترک های قزوین همدان هم غیرت دارن
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    8 0
    زنجانی نیستوگرنه ترک های زنجان که هیچ ترک های همدان و قزوین هم غیرت دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس