کد خبر 1302346
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
آذربایجان ایران

«شاهین مصطفی‌اف» معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان امروز در راس هیاتی به ایران سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، امروز (یکشنبه) هیأت جمهوری آذربایجان به سرپرستی «شاهین مصطفی‌اف» معاون نخست‌وزیر این کشور که ریاست مشترک کمیسیون دولتی امور اقتصادی، بازرگانی و بشردوستانه جمهوری آذربایجان و ایران را برعهده دارد به تهران سفر می‌کند. 

طبق گزارش خبرگزاری «آذرتاج» جمهوری آذربایجان، در این سفر دیدارهایی در وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت ایران برگزار و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

اخیراً «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ با خبرگزاری صدا و سیما گفت: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستیم و همکاری‌های زیادی پیش روی دو کشور است.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان درباره آینده روابط دو کشور هم اظهار داشت: می‌توانم بگویم با توجه به اشتراکات فراوان دو کشور، طرح‌های زیادی برای همکاری‌های دوجانبه وجود دارد. مطمئن هستم که روابط خوب گذشته را می‌توانیم بر اساس حسن همسایگی توسعه دهیم.

جیحون بایراموف با اشاره به لزوم توسعه روابط دو کشور، افزود: اولویت سیاست خارجی جمهوری آذربایجان حفظ و توسعه روابط با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های دوجانبه و پیشینه همیشه مثبت این روابط، در آینده نیز شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 2
    امروز میان برادری فردا که ارمنستان و روسیه ساکت شدن میپرن به ما دوباره وقاحتم حدی داره
    • افشین IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      کمی مطالعه تاریخ مفیداست
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    الحمدا...
  • مجتبی از زنجان IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 5
    چرا نمی فهمید که سیگنال های این کشور مثبت نیست اما یه ایران باید یکدست فارس بشه قومیت در جهان امروز تهدید هستش الان همه۲۱۰کشور در جهان از تنوع زبانی برخوردار هستند مثلا هند بیش از۲۰هزار قوم و زبان داره یا چین۵هزار ملیت رو در خودش جا داده اگر این کشورها تک قومی و زبانی نشن تجزیه میشن
    • افشین IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 0
      بله مثل کانادا و کشورهای پیشرفته دیگه، 7زبان رسمی داره و چون تنوع زبان هست دائماً تو جنگند.
  • علی اصغر از تهران IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 2
    ما نفهمیدیم این آقا دوست ماست یا دشمن ما به احتمال زیاد میخواهد بین ما و ارمنستان بزند به هم و بعد هم ما را میون زمین هوا ول کند
  • Mohammad Reza US ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 2
    به به چه شود. پان ترکهای داخل نظام که مثل اختاپوس به بدنه حساس نظام جمهوری اسلامی ایران چسبیدند الان جشن میگیرند که اردک خوان و علی تف این هیأت را برای معامله به ایران فرستاده که یا با زبان خوش و یا با حمله نظامی ما آذربایجان را که همیشه متعلق به باکو بوده است را خواستاریم از ارتش شما که در کنار مرزهای ما علاف نشستند هم هیچ نگرانی نداریم چون، ۱-اکثر فرماندهان سطح بالای ارتش جمهوری اسلامی ایران از عاشقان سینه چاک کون اردک خوان و علی تف و یکپارچگی دو آذربایجان هستند چون، ۲-ما بخوبی میدانیم که در کشور پنهاور ایرانزمین تا بوده ‎خائن وطنفروش بوده و هست
  • افشین IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    بله راست میگین تو ایران الان حدود 30 درصد ترک داریم و همه از امکانات مسوولان پان ترک که شما میفرمایید بهره مند اند حتی به زبان مادری خودشان دارن درس می خونن نه ببخشید به زبان مادری حق دارند صحبت کنند.
    • عبدالرضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      0 0
      هدف ما این نباشه که به زبان مادری درس بخوانیم بلکه هدف اصلی ریشه کردن فارسی از ازربایجان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس