حسین امیرعبداللهیان نمایه

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه انگلیس بر بازپرداخت بدهی قدیمی تصریح و بر لزوم اقدام فوری لندن جهت بازپرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به صورت تلفنی با «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی انگلیس برای بازپرداخت بدهی خود به ایران

در این گفتگوی تلفنی، امیرعبداللهیان و «لیز تراس» در خصوص مسائل دوجانبه، گفتگوهای وین و برخی موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این مکالمه تلفنی، یادآور شد که بخش اعظم توافقات تجاری میان دو کشور پس از برجام اجرایی نشده‌اند و ارتقا حجم تجارت و تسهیل مراودات مالی میان دو کشور نیازمند افزایش تحرک و اقدامات لندن است.

امیرعبداللهیان همچنین با یادآوری بدهی قدیمی انگلستان به ایران، بازپرداخت این بدهی را حق ملت ایران خوانده و بر لزوم اقدام فوری لندن جهت بازپرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.
  • CA ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    بدهی رو یا باید به قیمت روز حساب کنه یا همون 4000 تا تانک رو بده. 400 میلیون پوند 40 سال پیش ارزشش از 8 میلیارد پوند امروز هم بیشتره. قیمت یک تانک اون موقع چند پوند بوده الان چند پونده؟ یک گرم طلا اون موقع چند پوند بوده الان چند پونده؟ یک متر خونه تو لندن اون موقع چند پوند بوده الان چند پونده؟ وام بلا عوض و یا بدون بهره که بهشون ندادیم.
  • RO ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    باید خسارت تاخیر تادیه به قیمت روز محاسبه بشه وگرنه جلوی کشتیهای انگلیسی را میگیریم و به عنوان خسارت توقیف می کنیم اینا زبون خوش سرشون نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس