مرکز شهرستان راهبردی «الجوبه» در استان مارب آزاد شد

نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن موفق شدند شهرستان راهبردی «الجوبه» در استان مارب را بطور کامل از دست نیروهای متجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی آزاد کنند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه «روسیه الیوم»، نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن امروز (سه شنبه) موفق شدند مرکز شهرستان راهبردی «الجوبه» در استان مارب را به کنترل خود در آورند.       

پیش از این سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی شهرستان‌های عسیلان، بیجان و عین در استان شبوه و شهرستان‌های حریب، العبدیه و قسمت‌هایی از شهرستان‌های جبل مراد و الجوبه در استان مارب در جریان عملیات «ربیع النصر» (بهار پیروزی) خبر داده بود.  

وی مساحت سرزمین‌های آزاد شده در این شهرستان‌ها توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را بطور کلی سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع اعلام کرده بود.  

نبرد آزادسازی استان مهم مارب در شمال شرق استان «صنعاء» پایتخت یمن، از سال گذشته آغاز شده و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور درآمده است.  

مارب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.  

اهمیت مارب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.  

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما پس از گذشت تقریبا شش سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.  

طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mahdi IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 0
    خداوند ان شاء الله آل سعود و متحدانش رو نابود کنه و انصارالله یمن رو پیروز کنه همراه با ایران مسجدالااقصی را آزاد کنند الهی آمین
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    باید محاصره شهر تعز نیز تکمیل شود تا مرز یمن شمالی و جنوبی بطور کامل مشخص شود
  • محمد امین IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    الحمد الله رب العالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس