صنعاء :با آزادی مارب طرح رهبر انصار الله را به اجرا می ‌گذاریم - کراپ‌شده

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با بیان اینکه دستاوردهای میدانی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیش‌تر از چیزی است که اعلام می‌شود، گفت با آزادی قریب الوقوع مارب طرح رهبر انصارالله را در آنجا اجرا می‌کنیم.

به گزارش مشرق، یک مقام جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که یمنی‌ها شروطی را برای توقف آزادسازی خاک خود ندارند و این ریاض است که باید دست از تجاوز بردارد.

«عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین با بیان اینکه هنوز برخی دستاوردهای میدانی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در نبرد مارب و دیگر جبهه‌ها اعلام نشده است، گفت: تاخیر در اعلام تحولات میدانی اخیر به پیشرفت روند درگیری‌ها به نفع ارتش و کمیته‌های مردمی کمک می‌کند.

المحبشی بیانیه اخیر احزاب سیاسی حاضر در مارب از جمله حزب اخوانی الاصلاح در انتقاد بی‌سابقه از دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی به دلیل ناکامی در نبرد مارب را نشانه شتاب روند تحولات میدانی به سمت آزادسازی کامل مارب دانست.

او تاکید کرد: به دنبال آزادسازی مارب ابتکار عبدالملک الحوثی اجرا خواهد شد به خصوص که قبایل شهر مارب قبایل همواره از اعمال خودسرانه و ناعادلانه حزب اصلاح آشفته بوده‌اند.

عضو دفتر سیاسی انصار الله با بیان اینکه  قبایل وادی عبیده مارب هم به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی ملحق شوند، گفت ما شروطی برای توقف آزادسازی سرزمینمان نداریم و این ریاض است که باید حملات خود علیه یمن را متوقف کند.

المحبشی افزود: در حال حاضر جنگ علیه یمن بیهوده است همان طور که وزیر اطلاع رسانی لبنان و دیگر انسان های شریف این سخن را بیان داشتند.

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

 سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اخیرا جزئیات عملیات «ربیع النصر» در دو استان «شبوه» و «مأرب» که به آزادی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد را تشریح و تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قول می‌دهند که شهر مأرب را آزاد کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ۲۰ مهر ماه نیز با ارائه جزئیاتی از عملیات موسوم به «فجر الانتصار» (سحرگاه پیروزی) در استان مأرب از آزادی ۶۰۰ کیلومتر مربع دیگر در اطراف شهر مأرب خبر داده بود.

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله از قبل از شتاب گرفتن عملیات ارتش و کمیته‌ها مردمی یمن در مأرب یک طرح جدید ۹ ماده ای ارائه داد که در بردارنده راه حلی برای توقف عملیات نظامی و مقابله با عناصر القاعده و داعش بود، اما با مخالفت ائتلاف سعودی و دولت مستعفی منصور هادی همراه شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    نصر من الله و فتح قریب
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    بهار پيروزي
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    احسنت بر انصارالله ! بعضی از بلهاء فکر میکردند زبان دنیا را میفهمند! اما انصارالله به فضل خدا زبان حیوانات یهودی وهابی را خوب یاد گرفته.
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    یا قاصم الجبارین
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    نصر من الله . پیروزی نزدیک است .
  • یاسر IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    نام شما در تاریخ جاودانه خواهد ماند. درود بر انصارالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس