کد خبر 1293458
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
سرشاخ شدن تویوتا GR۸۶ با سوبارو BRZ

شرکت تویوتا در اقدامی جالب از خریداران خواسته تا برای اطمینان از کارایی محصولش، GR۸۶ و سوبارو BRZ را باهم امتحان کنند.

به گزارش مشرق، همه می‌دانند تویوتا GR۸۶ و سوبارو BRZ برادران دوقلو هستند. آن‌ها دوقلوهای همسان نیستند و تفاوت‌هایی باهم دارند، اما در نهایت، هر دو خودرو دارای موتور، پیکربندی و سواری یکسانی هستند. شراکت تویوتا و سوبارو یک همکاری دوستانه است، اما با این وجود هرکدام از این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که مشتریان نسخه اسپرت آنها را خریداری کنند. GR۸۶ جدید اکنون در ژاپن به فروش می‌رسد، این شرکت برای متقاعد کردن خریداران درخصوص اینکه خودروی بهتری را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید

شورلت کوروت Z۰۶ مدل ۲۰۲۳ +عکس

سرشاخ شدن تویوتا GR۸۶ با سوبارو BRZ +عکس

از مردم دعوت کرده است تا هر دو اتومبیل را امتحان کنند. این شرکت از مردم خواسته تا در رویدادی با عنوان Fuji ۸۶ Style که در پیست افسانه‌ای فوجی ژاپن برگزار می‌شود هر دو خودرو را آزمایش کنند.اگرچه GR۸۶ و BRZ شبیه به هم هستند، اما تویوتا می‌گوید تیم توسعه‌اش بر ارائه حس رانندگی منحصر به‌ فرد یک وسیله نقلیه GR، با هندلینگ بصری و پاسخ‌گویی غریزی، پاسخ خطی و چابکی فوق‌العاده در مرزهای بالای عملکرد تمرکز کرده‌اند.

سرشاخ شدن تویوتا GR۸۶ با سوبارو BRZ +عکس

اگرچه این خودروساز به وجود قطعات سفارشی برای شخصی سازی GR۸۶ اشاره می‌کند، اما به صورت واضح تفاوت مدلش با BRZ را مشخص نکرده است.

سرشاخ شدن تویوتا GR۸۶ با سوبارو BRZ +عکس

ویژگی‌های مشترک مدل GR۸۶ و BRZ
با توجه به اینکه سوبارو نیز در این رویداد ویژه حضور خواهد داشت و در واقع یکی از حامیان آن است انتظار تقابل خودروهای این دو شرکت کمی بعید به نظر می‌رسد. هر دو مدل GR۸۶ و BRZ از موتور ۲.۴ لیتری تخت استفاده می‌کنند که قدرتی معادل ۲۲۸ اسب بخار (۱۷۰ کیلووات) برای چرخ عقب تولید می‌کند. تعویض دنده توسط گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک انجام می‌شود و هر دو خودرو از ساختار سفت‌تر و مرکز ثقل پایین تری نسبت به نسل قبلی بهره می‌برند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس