کد خبر 1301618
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
توجیه عربستان برای هدف قرار دادن فرودگاه صنعا

منابع یمنی با اشاره به تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف این کشور، به توجیه عربستان برای هدف قرار دادن فرودگاه صنعا اشاره کردند.

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی به سلسله حملات هوایی خود به مناطق مختلف یمن ادامه داد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در یک نوبت شهر «عمران» و در دو نوبت مناطقی از استان صنعا را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید:

حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به صنعاء

همچنین جنگنده‌های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی در چندین نوبت الحدیده را بمباران کردند که بر اثر آن یک غیرنظامی شهید و چند دیگر زخمی شدند.

این حمله به شرق «حیس» در جنوب استان الحدیده انجام شد.

جنگنده‌های سعودی منطقه‌ای در استان صعده را هم بمباران کردند.

از سوی دیگر ائتلاف تحت سرکردگی ریاض مدعی شد که فرودگاه صنعا به منطقه‌ای برای انجام حملات فرامرزی تبدیل شده است و این با هدف بهانه تراشی به منظور هدف قرار دادن فرودگاه است.

ساعاتی قبل «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای صنعا گفته بود که ائتلاف سعودی بر دامنه حملات هوایی خود به مناطق مختلف افزوده است به طوری که طی ۲۴ساعت گذشته ۶۵ حمله هوایی انجام داده است.

یحیی سریع هشدار داد که ریاض تاوان سنگینی به خاطر این حملات خواهد پرداخت و نیروهای ائتلاف منتظر پاسخ کوبنده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن باشند.

الخبر الیمنی در گزارشی با اشاره به تشدید این حملات آورده است: حملات هوایی ائتلاف تقریبا متوقف شده بود و محدود به برخی جبهه‌ها بود و صنعا با عملیات محدود برخی فرودگاه‌ها و مراکز نظامی در مناطق جنوبی سعودی را هدف قرار می‌داد و این در راستای خطوط ترسیم شده صنعا در معادله بازدارندگی بود.
بر اساس دیدگاه صنعا تشدید حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی و هدف قرار دادن مناطقی مانند صنعا، صعده و الحدیده، به مثابه عبور از خطوط درگیری و اشتباه محاسباتی ائتلاف سعودی است.

صنعا هرگز با این کنار نمی‌آید و همانطور که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اشاره کرده است، شاهد حملاتی کوبنده از سوی نیروهای صنعا خواهیم بود که بسیار گسترده تر از قبل خواهد بود. صنعا در موضع قدرت قرار دارد و توان وارد کردن ضربات دقیق و دردناک به ائتلاف سعودی را دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    بهتر است انصاراله برای گوشمالی آل سعود یک حمله گسترده دیگر به آرامکو انجام دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس