صدری و آچورلو

در شرایطی که مدیرعامل استقلال وعده داد مشکلات مربوط به مجوز حرفه‌ای این باشگاه را یک ماهه برطرف می‌کند، همتایش در پرسپولیس گفت سرخپوشان در زمان تعیین‌شده مدارک موردنظر این کار را ارائه کرده‌اند.

به گزارش مشرق، مصطفی آجورلو که میهمان برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بود، درباره صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال اظهار داشت: خدا را شکر مجوزی که لازم بود، صادر شد. از حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و معاونانش، شهاب‌الدین عزیزی خادم، حیدر بهاروند و دوستانی مثل داریوش مصطفوی و کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که باعث شدند امروز به صورت جدی صحبت کنیم.

وی افزود: معیارهای AFC برای صدور مجوز حرفه‌ای پنج مورد است. معیار اول شامل؛ مدارک پزشکی، گزارش وضعیت پزشکی تیم‌های آکادمی، بزرگسالان و ... است. معیار دوم، داشتن زیرساخت مثل داشتن ورزشگاه، امنیت، نور و ... است. معیار سوم، بحث مدیریتی مثل مدیرعامل، افسر مالی و ... است. معیار چهارم اساسنامه، چارت مالی و ... است. معیار پنجم صورتحساب‌ها، تراز مالی، چارت باشگاه، بودجه و ... است. این پنج معیار حدود ۶۰۰ صفحه فرم دارد که برخی فرم‌ها یک تا سه صفحه دارد و مجموع آن هزار و خرده‌ای صفحه باید پُر شود. مهلت تعیین شده از اوایل خرداد تا دهم آبان بود. بارگذاری مدارک هم از ششم شهریور آغاز شده بود.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: مایل نیستم در مورد گذشته صحبت کنم و می‌خواهم درباره آینده حرف بزنم. وقتی به باشگاه استقلال آمدم، هفت روز برای انجام کارهای مجوز حرفه‌ای وقت داشتیم. یک تیم شبانه‌روزی کار کردند تا ۶۰۰ فرم پر کنند و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی داشته باشیم. شاید برخی صحبت‌ها فرایند را به سمتی ببرد که به مشکل بخوریم. امشب باید به سمت خوشحالی هواداران استقلال، پرسپولیس، تراکتور و دیگر تیم‌ها برویم. طبیعتاً مشکلاتی وجود دارد، به‌عنوان مثال در مورد استقلال آن چیزی که در ذهنم وجود دارد، بحث مدیریت وزارت ورزش درباره مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش قبلی و دیگر دوستان فرایند واگذاری باشگاه به بخش خصوصی را دنبال کردند، آقای سجادی هم دنبال کرده و نزد رئیس جمهور برده و تصویب کردند. دهقان معاون حقوقی دولت نیز دنبال انجام شدن این کار است. باید از مصطفوی، بهاروند و عزیزی خادم تشکر کنم که سه ماه فرصت دادند. باید از الان فکر کنیم و بببینم چه کاری باید انجام دهیم تا سال آینده این اتفاق نیفتد.

آجورلو در پاسخ به این پرسش که آیا بحث صدور مجوز حرفه‌ای به AFC مربوط بود یا داخل کشور، گفت: بهتر است جنبه امیدبخشی به فوتبال را مدنظر قرار دهیم. فضای مجازی خوب است، اما اینکه بخواهیم به مردم شوک بدهیم غیرقابل قبول است. آقای صدری گفت هوادار پرسپولیس از شنیدن خبر امروز به بیمارستان رفته است یا هواداران استقلال نگران هستند. صداوسیما، رسانه‌های دیجیتال، مجازی و مکتوب باید به آرامش فوتبال ایران کمک کنند. اینجایی که پاشنه آشیل فوتبال ایران است، نه مقصر پرسپولیس است و نه استقلال. آقای صدری یک سال است که آمده و من یک ماه است آمده‌ام. ما نباید فراید ۴۰ سال گذشته را جواب بدهیم. اگر می‌خواهید مشکلات تمام شود، باید دست به دست دهیم.

بیشتر بخوانید:

مجوز استقلال و پرسپولیس فقط برای ۳ ماه اعتبار دارد

وی ادامه داد: قصد نداشتم مصاحبه کنم و گفته بودم چهار تا کار انجام دهم و سپس در محضر مردم حاضر شوم، اما وقتی احساس کردم هواداران ناراحت هستند، عهدم را شکستم. از کمیته بدوی تشکر می‌کنم که ایراد من را گفتند. اشکالی ندارد. لازم نیست جار و جنجال کرده و مردم را اذیت کنیم. روزی که آمدم، سوم مهر ماه بود و گفتند چهار پنج روز بیشتر برای صدور مجوز حرفه‌ای وقت دارید! باور کنید تیمی را گذاشتم که ۲۴ ساعته کار می‌کردند و تنها سه ساعت می‌خوابیدند. اگر سال دیگر دیدید که تا پنج صبح کار می‌کنیم، ایراد بگیرید.کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سه ماه فرصت داده است تا در فرمت‌های جدید ابهام‌ها را برطرف کنیم. ما یک ماه دیگر مشکلات را حل می‌کنیم، اما من و صدری یک شبه نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. مسئولان کشور، آقای رئیسی، آقای اژه‌ای، آقای قالیباف، اگر می‌خواهید به شصت هفتاد میلیون نفر که طرفدار استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز و ... هستند، احترام بگذارید مثل یک روز جمعه که به استان‌ها می‌روید یک بار صحبت‌های صدری را گوش دهید که چه چیزی می‌گوید. مثل ماجرای واگذاری دشت مغان یا کارخانه نیشکر. یک بار ببینید صدری در پرسپولیس چه مشکلی دارد.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: از روزی که به استقلال آمدم، یک بار هم سر تمرین حاضر نشدم، چون تیم را به فرهاد مجیدی سپردم، کسی که بهترین انتخابم بود. اگر قراردادش یک ساله بود، سه ساله کردم. اگر قراردادش کم بود، سه برابر کردم، چون هویت فرهاد به‌عنوان یک فرد ممتاز برای من مهم بود. به او گفتم روی کار فنی متمرکز باشد و کارهای اقتصادی باشگاه را من انجام می‌دهم. اجازه دهید من و صدری با ثروتی که در استقلال و پرسپولیس وجود دارد، تولید پول کنیم. قرارداد سال گذشته استقلال با اسپانسر ۸۰ میلیارد و نهایت آن ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است، در صورتی که می‌توانیم بالای هزار میلیارد تومان پول در بیاوریم. اگر من و صدری سالی با کف ۵۰۰ میلیارد و در ادامه بالای هزار میلیارد تومان در بیاوریم، می‌توانیم استادیوم بسازیم. امسال می‌خواهیم تولید پول و ثروت داشته باشیم.

آجورلو تأکید کرد: نمی‌خواهم در مورد اسپانسر صحبت کنم. قرار نیست چیزی را بفروشیم، قصد داریم تولید ثروت کنیم. می‌خواهیم از ظرفیت‌های استقلال تولید پول داشته باشیم. چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای را با عزیزی خادم و بهاروند در رابطه با تبلیغات محیطی ورزشگاه داشتیم تا به ما واگذار شود. ما از بحث تبلیغات محیطی می‌توانیم ۱۵۰ میلیارد تومان پول در بیاوریم، یعنی دو برابر پولی که قرارداد سال گذشته استقلال با کارگزار بوده است. از آقای جبلی رئیس صداوسیما که خودش اهل ورزش است، خواهش می‌کنم اجازه دهند از فرصت‌های محتوایی تولید پول داشته باشیم. چرا از فرصت‌های محتوایی در صداوسیما پول در نیاوریم؟ من از فوتبال محتوای غیرزنده استقلال بالای هزار میلیارد تومان پول در می‌آورم. اگر این پول را در بیاورم، آن وقت سال آینده آقای اولیایی، آقای عباسی یا هر فردی در کمیته استیناف من را بدهکار می‌داند؟

سیدمجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس که دیگر میهمان این برنامه بود، اظهار داشت: تقریباً در اکثر کمیته‌ها در معیارهای ورزشی ۹ مدرک از ما خواستند که همه آنها تأیید شد. در بحث زیرساختی هم ۱۹ مدرک خواسته بودند که همگی آنها تأیید شدند. به طور مثال ما تمام قرارداد بازیکنان و کادر فنی را باید ترجمه و بارگذاری کنیم که این کار را انجام دادیم. به هر حال AFC شاخص‌هایی دارد که براساس آن فدراسیون و کمیته‌های مربوطه از ما مدارک می‌خواهند ما هم در زمان مقرر ارائه می‌کنیم. سال‌های قبل وقتی مدارک ارائه می‌شد نواقص اعلام می‌شد و رفع نقص می‌کردند، ولی متأسفانه امسال این اتفاق نیفتاد. البته خدا را شکر سرانجام درست شد.

وی در واکنش به صحبت‌های اولیایی عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای که مدعی شد تمام ایرادات به باشگاه‌ها اعلام شده است، گفت: ما حق‌مان است ایرادات را بدانیم. از ۷۵ مورد کدام مورد تأیید نشده است؟ نیاز نیست ایرادت را در مصاحبه‌ها مطرح کنیم. من و آقای آجورلو دم دست هستیم. هر مدارکی را خواستید در زمانش ارائه کرده بودیم، ولی یک نامه محرمانه را به دست ما می‌رسانند و می‌گویند مدارک شما از سمت کمیته بدوی رد شده است. ما حق‌مان است حداقل بدانیم ایرادات‌مان چه بوده است؟ از ۷۵ مورد کدام مورد تأیید نشده است؟ اگر به سامانه هم مراجعه کنید اصلاً گفته نشده کدام موارد رد شده است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: مالیات ما از سال ۸۰ مانده و سؤال ما این است که چرا این مالیات‌ها در زمان خودش حل نشده است؟!

صدری راجع به تبلیغات محیطی و درخواست باشگاه‌ها برای واگذاری تبلیغات محیطی به آنها گفت: ممکن است قبل از این یک قانونی وجود داشته باشد. ما هم خواهان این هستیم تبلیغات دور زمین را به ما بدهند. ما هم می‌توانیم از آن پول دربیاوریم. ما پیگیر این موضوع هستیم.

کاظم اولیایی نیز درباره صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: بعد از ۴۳ سال باید در یک مقطع شجاعت پیدا و مسیر اصلاح شود. من صحبت آقای صدری را قبول ندارم که گفت مدارک ما درست بوده و کمیته بدوی به موقع ایرادات را به ما اعلام نکرده است. کارمندان باشگاه پرسپولیس شاید به او گزارش ندادند. سه کارمند این باشگاه ساعت‌ها با ما جلسه داشتند و صحبت کردند. باید به موقع صورت‌های مالی را بارگذاری می‌کردند. متأسفم که الان این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند.

وی درباره اینکه چطور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صادر شده است، توضیح داد: وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال به کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای قول داده و گفتند مصلحت است که زمانی سه ماهه به این باشگاه‌ها داده شود تا مشکل‌شان را حل کنند. کمیته استیناف هم براساس اختیار خود این تصمیم را گرفته است، چون اگر کمیته استیناف رأی قبلی را تأیید می‌کرد آقایان باید به دادگاه CAS می‌رفتند و شکایت می‌کردند، چون مقام بالاتر از کمیته استیناف فقط دادگاه CAS است. درست نبود که این پرونده به دادگاه CAS برود و به نظرم آقای مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای تصمیم درستی گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس