نامه محرمانه باشگاه‌های پایتخت به وزیر ورزش/احتمال رد مدارک توسط AFC به خاطر مصاحبه ها

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: با توجه به مصاحبه های اخیر احتمال رد کردن مدارک باشگاه ها توسط AFC وجود دارد.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال درباره قانون صدور مجوز حرفه ای اظهار داشت: کلیه باشگاه هایی که می خواهند در مسابقات داخلی کشور و کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کنند باید تقریبا نزدیک به ۷۵ مورد را رعایت کنند. این موارد موضوعاتی را مشخص می کند مثلا سوال می کنند آیا شما آکادمی یا زیرساختی دارید؟ دفتر باشگاه برای شما وجود دارد؟ واحد اداری یا آموزشی دارید؟ نیروی متخصص در باشگاه وجود دارد؟ سرمربی مدرک حرفه ای دارد؟ (اگر مدرک سرمربی الف باشد او را نمی پذیرند) این باشگاه اسانامه دارد یا خیر؟ سهامداران آن چه کسانی هستند؟ مالکیت و بودجه بندی آن به چه شکل است؟ ۲ تیم می توانند یک ورزشگاه را برای صدور مجوز حرفه ای مشخص کنند. همه این موارد باید سالیانه مورد بازرسی قرار بگیرد. همچنین مدارک را باید در یک تاریخ مشخص در سامانه‌ای وارد کنند که متاسفانه خیلی جدی نمی‌گیرند.

وی با اشاره به وابستگی این این ۲ باشگاه به وزارت ورزش و ایجاد اعتماد به نفس کاذب ادامه داد: این مسائل در انتها با وساطت یک نفر برطرف می‌شود. احتمالا یک بی نظمی در سیستم وجود دارد که این موضوع را به دقایق پایانی موکول می کند. این دو تیم کمبود، کسری و جا به جایی مدارک داشتند. مهمترین شانس آنان مالکیتشان است.

بیشتر بخوانید:

آجورلو: مشکلات مجوز حرفه‌ای را یک ماهه حل می‌کنیم/ صدری: مدارک را به موقع ارسال کردیم/ اولیایی: سجادی و عزیزی خادم قول ۳ ماهه دادند

نصیرزاده از ارسال نامه‌ای محرمانه خبر داد و گفت: یک نامه‌ای را به صورت محرمانه برای وزیر ورزش ارسال و وضعیت خود را اعلام کرده و بسیار نگران از دست دادن زمان هستند. وزیر ورزش به صورت همزمان رییس مجمع هر ۲ باشگاه است. هیچ شرکت یا کمپانی نمی‌تواند بیش از یک تیم را در مسابقات هدایت و کنترل نماید. کمیته صدور مجوز حرفه ای پس از بررسی مدارک، متوجه کسری آن شد. سازمان مجوز حرفه ای می گوید که اگر کسی در ارائه مدارک خود احمال کاری کند یک میلیار تومان جریمه می شود.

کارشناس حقوقی فوتبال در ارتباط با برنامه صبح و ورزش خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳ ماه به هر دو باشگاه فرصت داده شده است. مجمع باید مشکلات مالی را حل نماید. ۹۵ درصد سهام این باشگاه ها متعلق به دولت است. دولت به سختی می تواند از این باشگاه ها با توجه به وجود جمعیت زیادی از هواداران دست بکشد.

وی تاکید کرد: همچنین نسبت به موضوع خرید آن توسط افراد خصوصی و جهت دهی افکار عمومی بسیار نگران است. احتمال می دهم که بخشی از سهام را به افراد واگذار کنند که حالت اسپانسری پیدا کرده تا بتوانند مشکل را حل کنند. با توجه به اینکه در اتاق شیشه ای فوتبال هر اتفاقی رخ دهد بیرون از آن همه متوجه می شوند، این مصاحبه های اخیر هم اگر توسط کنفدراسیون آسیا مانیتور شود احتمالا منجر به رد شدن مدارک می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس