جزئیات کامل از الزامات AFC و چگونگی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا/ نشست اضطراری سجادی با مدیران استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز نشستی مهم را با مدیران باشگاه های استقلال و پرسپولیس پیرامون الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کرد.

به گزارش مشرق، خبر شوک کننده برای فوتبال ایران حذف تیم های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا است. خبری که البته جنبه رسمی ندارد ولی با توجه به  مشترک بودن مالکیت دو باشگاه و خصوصی نبودن آنها و همچنین بدهی های انبوهی که دو تیم اول پایتخت دارند به احتمال زیاد با سخت گیری های جدید AFC شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید را ندارند.  کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای در ایران با ریاست داریوش مصطفوی تا ساعت ۱۹:۳۰ امشب باید رای نهایی در مورد شرایط این دو باشگاه را اعلام کند و شواهد و قرائن گویای این است که دو تیم شانس یک درصدی برای حضور در آسیا دارند. 

طبق پیگیری‌ها سال گذشته مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش با حضور در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا تعهد داده طی یک سال پیش رو وضعیت مالکیتی دو باشگاه و مسائل مالی آنها شفاف شود و اکنون یک سال از این ماجرا گذشته و نه تنها وضعیت مالکیت دو باشگاه مشخص نشده بلکه هر روز بر مشکلات مالی آنها هم افزوده می شود. از سوی دیگر مصطفوی به عنوان رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای نیز تعهد یک میلیون دلاری به AFC داده تا مدارک بارگذاری شده در پنل ای اف سی بدون نقص و بر اساس شفافیت باشد، در غیر این صورت فدراسیون فوتبال که وی را معرفی کرده نیز با جریمه سنگین مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

زلزله در فوتبال ایران؛ پرسپولیس و استقلال از آسیا حذف می‌شوند؟/ مالک و ورزشگاه مشترک، پرونده و بدهی‌های غیر مشترک!

سال گذشته فدراسیون فوتبال به دلیل صدور مجوز حرفه ای برای چند باشگاه که دارای مشکلات بودند اما صحت مدارک آنها تائید نشد ۱۲۰ هزار دلار جریمه شده است و به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا حساسیت بیشتری در مورد باشگاه های ایرانی دارد. 

AFC برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ۷ آیتم بسیار مهم را برای صدور مجور در نظر گرفته که این ۵ آیتم دارای ۷۵ شاخه است. تعیین مالکیت باشگاه ها (استقلال و پرسپولیس دارای یک مجمع هستند)، تسویه حساب مالیاتی سالیانه، معرفی ورزشگاه اختصاصی، تسویه بدهی ها باشگاه به بازیکنان، مربیان و افراد مختلف، بحث حضور بانوان و ... الزامات حقوقی است که باشگاه ها باید آن را رعایت کنند. در این بین ۳ باشگاه گل گهر سیرجان، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان تاکنون مدارک خود را بدون نقص بارگزاری کردند و مس کرمان نیز خواستار دریافت صدور مجوز حرفه ای بود که در میانه راه از ایین موضوع انصراف داد.البته برای تائید مدارک سه باشگاه سپاهان، گل گهر و فولاد کنفدراسیون فوتبال آسیا نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

طبق پیگیری ها از صبح امروز حمید سجادی وزیر ورزش با مسئولان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در جلسه به سر می برد تا راهکاری برای برون رفت از این شرایط پیدا کنند اما به نظر می رسد حل شدن مشکل دو باشگاه به همین راحتی نیست و دو باشگاه شاید فقط یک درصد با معجزه بتوانند نظر ای اف سی را تغییر دهند.

پیرامون این موضوع حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال نفوذی در اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای ندارد. این افراد تابع تعهداتی که به ای اف سی داده اند و بر اساس پنلی که  ای اف سی به صورت اختصاصی با یوزر و پسورود اختصاصی به رئیس این کمیته داده اقدام به صدور یا عدم صدور مجوز حرفه ای می کنند و هر گونه دخل و تصرف هم در آن ممنوع است که در صورت این تخلف تعلیق و جریمه در انتظار ارگان خاطی خواهد بود. سال گذشته هم فدراسیون بابت صدور مجوز برای چند باشگاه که مشکل داشته اند جریمه دلاری شده و امسال سخت گیری ها بیشتر شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 5
    اي كاش براي اقتصاد و سياست و محيط زيست و... هم مجموعه اي شبيه كنفدراسيون فوتبال آسيا داشتيم.حالا بهتر ميشه دليل مخالفت با ورود ايران به FATF را فهميد!
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    3 4
    دلیل اصلیش ورود زنان به ورزشگاه است. بابا زنا رو راه بدید دیگه این امل بازیا چیه
  • رضا IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    6 0
    چه خوب. حداقل AFCمجبورمون کنه قواعد فوتبال خرفه ای رو رعایت کنیم. مطمئنا به نفع اینده فوتبال مملکته
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      1 2
      همان درست که نوشته ای قواعد - خر + فه .. مافیای ایجاد در آمد باری ارازل و اوباش جهانی رمز گشائی خواهد شد - هزینه برای فوتبال توطعه عربی و عبری است و الا عربستان و ایران و امارات و قطر و.. برای اخاذی صهیونیستی ها است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس