کد خبر 1292883
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
آیا وزیر ورزش دولت روحانی در مورد استقلال و پرسپولیس راست می گوید؟

وزیر ورزش دولت روحانی در شرایطی مدعی شده که هیچ سفری برای دو باشگاه سرخابی پایتخت به AFC نداشته که ظاهرا اظهارات قبلی خود را فراموش کرده است.

به گزارش مشرق، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در شرایطی در خطر حذف از آسیا قرار گرفتند که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دولت سابق چندی پیش متعهد شد تا این ۲ باشگاه خصوصی شده و از مالکیت وزارت ورزش خارج شوند.

سلطانی فر در خرداد سال ۹۹ در همین باره هم گفت: "ما ‌هر سه شنبه جلسه داریم و در هر هفته اقداماتی که در طول هفته گذشته صورت گرفته را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همت جمعی خوبی در دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته و امیدوارم با تلاشی که انجام می‌شود، در سقف زمانی تعیین شده سهام این دو باشگاه را وارد بازار سرمایه کنیم. در این باره عهد بسته ام که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند."

البته این تنها اظهارات سلطانی فر در مورد خصوصی سازی دو باشگاه نیست. وی در مرداد ماه همین سال هم در دیدار با علی جباری پیشکسوت باشگاه استقلال که متن اظهاراتش در سایت وزارت ورزش و جوانان منتشر شده، مدعی شد: "استقلال و پرسپولیس با واگذاری به مردم مشکلات فعلی را نخواهند داشت و تنها راه رشد و توسعه آنها هم همین مسیر واگذاری به مردم، هواداران و پیشکسوتان از طریق بورس است."

بیشتر بخوانید:

واکنش فدراسیون فوتبال به خبر حذف سرخابی‌ها

در این جلسه علی جباری پیشکسوت استقلال از نگاه یکسویه وزیر ورزش به باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد که سلطانی فر پاسخ داد: "نگاه وزارت ورزش و جوانان به هر دو تیم یکسان بوده و اعتقاد جدی داریم هر زمان حال این دو تیم خوب بوده، حال فوتبال ما و مردم ما خوب بوده است. ما اگر مشکل پرسپولیس با باشگاه ترکیه‌ای را حل و فصل کردیم، برای حل مشکل استقلال هم ۴۸ ساعته به مالزی و مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا رفتیم تا این باشگاه از لیگ قهرمانان حذف نشود."

وزیر دولت روحانی در مورد سرخابی‌ها راست می‌گوید؟

وزیر ورزش دولت روحانی صراحتا در این گفت و گو اعتراف کرده که برای استقلال تعهد داده تا این باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشود اما وقتی امروز در گزارشی به کوتاهی سلطانی فر در حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس اشاره کرده، وی منکر سفر به مالزی برای دو باشگاه شده است. 

سلطانی فر امروز در گفت گو با رسانه ها مدعی شده طی ۳ سال گذشته نه سفری به مقر کنفدراسیون آسیا (AFC) داشته‌ و نه تعهدی در رابطه با تعیین وضعیت مالکیتی دو باشگاه  استقلال و پرسپولیس و شفافیت مسائل مالی آن‌ها داده‌ است.

تناقض در اظهارات وزیر پیشین ورزش باز هم مشهود است زیرا در مرداد ماه سال گذشته اعلام کرد راهی مقر کنفدراسیون آسیا شده و برای استقلال تعهد داده است! نکته دوم و پرابهام این است که وزیر دولت روحانی اعلام نکرده برای چه موضوعی راهی کنفدراسیون آسیا شده است. اگر او برای مطالبات استراماچونی به آنجا سفر کرده، این پرونده در فیفا باز است و استقلال باید مطالبات این مربی را پرداخت کند.

به نظر می رسد سلطانی فر باید ابتدا اظهاراتش در دوران حضور در وزارت ورزش را به یاد بیاورد تا در اینگونه موارد دچار مشکل نشود. وی پیش از این هم به فدراسیون فوتبال وقت در مورد جذب ویلموتس توصیه هایی را انجام داد اما وقتی سر و صدای زیادی ایجاد کرد، خودش را کنار کشید و مدعی شد توصیه ای به فدراسیون برای جذب این مربی بلژیکی نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس