کد خبر 1292376
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان

ماموریت اصلی هر خودرو، رساندن سرنشینان از نقطه الف به نقطه ب است اما هر خودرو این فرآیند را به روش خاصی انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، خودروها امروزه نمادی از موقعیت اجتماعی افراد هستند و به همین دلیل رانندگان آرزو دارند تا همواره خودروهای بهتری را در تملک داشته باشند. کلمه بهتر برای هر خریداری یک معنا دارد اما این واژه برای عده زیادی از مشتریان به معنای گران‌ترین است.

بیشتر بخوانید

سریع‌ترین و سبک‌ترین ابرخودروی برقی هند +عکس

شماره اول، کونیگزگ ترویتا CCXR با قیمت ۴.۳ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

کونیگزگ ترویتا ارزان‌ترین خودرو حال حاضر در لیست خودروهای گران‌قیمت است که به علت استفاده گسترده از فیبرکربن در ساخت بدنه با چنین قیمت فوق‌العاده‌ای به فروش می‌رسد. این خودرو از نظر عملکرد نیز بهینه است. شتاب صفر تا صد آن ۲.۹ ثانیه برآورد می‌شود و قابلیت دسترسی به سرعت ۴۱۰ کیلومتربرساعت را دارد. موتور ۴.۸ لیتری V۸ آلومینیومی ، که ۱۰۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند قلب تپنده این خودرو گران قیمت است.

شماره دوم، پاگانی ایمولا با قیمت ۵ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

هوراسیو پاگانی این ابرخودرو بزرگ را به عنوان ادای احترام به پیست شورانگیز ایتالیایی یعنی مسیر مسابقه ایمولا ساخته است. پاگانی ایمولا نمادی از فناوری مدرن شرکت سازنده است و تنها پنج نسخه از آن به تولید رسیده است. موتور شش لیتری V۱۲ مرسدس AMG قلب تپنده این خودرو است که ۸۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. راننده از طریق گیربکس هفت سرعته X-Trac بر این خودرو ۱۲۴۶ کیلوگرمی تسلط خواهد داشت.

شماره سوم،‌ بوگاتی دیوو با قیمت ۵ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

خودروهای بوگاتی همواره با قیمتی گزاف به فروش رسیده‌اند و بوگاتی دیوو در این زمینه زبان‌زد است. تنها ۴۰ دستگاه بوگاتی دیوو به تولید رسیده است و تنها افراد اندکی قادر به بهره‌بردن از آیرودینامیک فوق‌العاده این خودرو هستند.

نیروی بوگاتی دیوو از موتور ۱۶ سیلندر با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تامین می‌شود که این خودرو را قادر به ثبت شتاب صفر تا صد ۲.۴ ثانیه‌ای می‌کند. همچنین حداکثر سرعت این ابرخودرو نیز ۳۸۰ کیلومتربرساعت است.

شماره چهارم، فراری لافراری آپرتا با قیمت ۵.۷ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

این نسخه خاص از فراری لافراری به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس فراری تولید شده است و تعدادی از فناوری‌های مرتبط با خودروهای فرمول یک در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. فراری لافراری آپرتا همانند بسیاری از خودروهای این لیست در تعداد محدود به تولید رسیده است و تنها افراد اندکی شانس خرید آن را دارند.

پیشرانه هیبریدی با ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور نیروی این خودرو را تامین می‌کند. شتاب صفر تا صد ۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتربرساعت از دیگر مشخصات فنی این خودرو هستند.

شماره پنجم، میباخ اکسلرو با قیمت ۷.۲ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

از این خودرو خاص و منحصر به فرد تنها یک دستگاه ساخته شده است و به همین علت برای خرید آن به بودجه هنگفتی نیاز خواهید داشت. این خودرو در سال ۲۰۰۵ و به عنوان ادای احترام به مدل کلاسیک میباخ ساخته شد. برخی از ارقام این خودرو جذاب هستند: بیش از شش متر طول و دو متر عرض، موتور V۱۲ برای جابجایی ۲.۵ تن وزن، حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت تنها ۴.۳۰ ثانیه.

شماره ششم، بوگاتی چنتودیچی با قیمت ۸ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

بوگاتی چنتودیچی ادای احترامی به خودرو محبوب این برند یعنی بوگاتی EB۱۱۰ است که یک خودرو تولید محدود محسوب می‌شود. قدرت این خودرو توسط همان موتور ۱۶ سیلندر مشترک با شیرون و دیوو تامین می‌شود اما با بهینه‌سازی‌های انجام شده حداکثر توان آن به ۱۶۰۰ اسب بخار افزایش یافته است. گیربکس ۷ سرعته DSG این خودرو را قادر می‌سازد تا در ۲.۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد و همچنین سرعت آن به صورت الکترونیکی روی عدد ۳۸۰ کیلومتربرساعت قفل شده است. تنها ده عدد بوگاتی چنتودیچی به تولید رسیده است.

شماره هفتم، بوگاتی لاویچر نویر با قیمت ۱۱ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

قیمت بوگاتی لاویچر نویر از مرز ۱۰ میلیون یورو عبور می‌کند و به خودرویی واقعا گران‌قیمت تبدیل می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۱۹ به پاس احترام برای بوگاتی تایپ ۵۷ کلاسیک ساخته شد و در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمد.

موتور W۱۶ با چهار توربوشارژر و تولید ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور همانند سایر مدل‌های بوگاتی وظیفه به پیش راندن این خودرو را برعهده دارد.

شماره هشتم، رولزرویس سوپتیل با قیمت ۱۳ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

در بحث تجمل و قیمت گزاف، همواره نام برند لوکس بریتانیایی یعنی رولزرویس به چشم می‌خورد. در این زمینه رولزرویس سوپتیل یکی از گران‌ترین‌ها است، چرا که بهترین مواد ممکن برای ساخت این خودرو به کار گرفته شده‌اند. با وجود استفاده از مواد لوکس و باکیفیت در ساخت کابین، رولزرویس سوپتیل از نظر فنی نیز خودرویی قدرتمند است و با استفاده از پیشرانه ۶.۷ لیتری V۱۲ با ۴۶۰ اسب بخار قدرت به یک تخت مجلل سریع شباهت دارد.

شماره نهم، پاگانی زوندا HP Barchetta با قیمت ۲۰ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

پاگانی زوندا HP Barchetta یک نسخه شخصی‌سازی شده از پاگانی زوندا است که تیم پاگانی ساعت‌ها وقت را صرف ساخت آن کرده‌اند. موتور ۱۲ سیلندر ۸۰۰ اسب بخاری مرسدس AMG‌ قدرت این نسخه خاص از پاگانی زوندا را فراهم می‌کند.

گران‌ترین خودرو حال حاضر دنیا، رولزرویس بوت‌تیل با قیمت ۲۳ میلیون یورو

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

گران‌قیمت‌ترین خودرو جهان رولزرویس بوت‌تیل است که در ساخت آن از یک قایق لوکس مدل ۱۹۹۲ الهام گرفته شده است. ویژگی‌های لوکس و منحصر به فرد فراوانی در این قایق مشاهده می‌شوند و زیر کاپوت آن نیز یک موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ با ۵۶۳ اسب بخار قدرت قرار دارد.

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    18 0
    با همین پول،،، هواپیما بخره به جای این قوطی ها
  • حمید IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    35 2
    پس چرا نامی از خودروهای ایران نشده است پراید 150 میلیونی بت نظرم گرانترین تودرو حهان است اگر بخواهیم با سایر خودروها مقایسه کنیم
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 0
      احسنت گل گفتی
  • علمداری IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    گرانترین خودروهای جهان در ایران تولید میشود چون تکنولوژی و مواد به کار رفته در این خودروها را با خودروهای ایرانی مقایسه کنید می فهمید مثلا پراید سمند پژو پارس مدل های جدید با قدرت خرید مردم
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    یه روز یکی شو میخرم .
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    در حالیکه مدیران ایران و خودرو و سایپا روزی 10 میلیون قیمت رو بالا میبرن تعجبه که چرا تو این لیست پراید و سمند نیستن ؟؟
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    هیچ زیبایی در آن نمی بینم
  • راننده IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من میدونم دیگه کارمون تمومه!!(ایران خودرو وسایپا)
  • پویا IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 2
    چه احمقی میاد ۷۰۰ میلیارد پول یه تیکه آهن بده آخه
    • KIAN71 IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      5 1
      وقتی شما از درک یک چیز عاجزی قرارنیست دیگران را احمق پنداری!
  • محمدرضا IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    فقط فراری.
  • amin IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    حیف اینهمه پول که به اینا بدی بیشتر ویژگی هاشون با ماشین های دیگه مثل همه میتونی بانصف این پول یک ماشین خوب که خیلی با اینا فرقی نداره بخری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس