کد خبر 1290703
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
درگیری گروههای تروریستی در ادلب/ گلوله باران «تل رفعت» از سوی ارتش ترکیه

درگیری میان گروه‌های تروریستی در «جسرالشغور و جبل الترکمان» در شمال غرب سوریه، تداوم روند رسیدگی به اوضاع گروه‌های مسلح در درعا، گلوله باران «تل رفعت» از سوی ارتش ترکیه، اخبار امنیتی سوریه است.

به گزارش مشرق، منابع محلی در استان درعا از ادامه روند رسیدگی به اوضاع گروه‌های مسلح، مظنونان و فراریان از خدمت نظامی در شهرک‌ها و روستاهایی در استان درعا خبر دادند که تاکنون به روند آشتی ملی ملحق نشده‌اند.

بر اساس این گزارش این روند به محله «درعا المحطه» هم رسیده است.

منابع دولتی سوری اعلام کردند که کمیته حل و فصل عازم شهرک‌ها و روستاها نخواهند شد و کار رسیدگی به اوضاع این افراد در مرکز پلیس درعا المحطه انجام خواهد شد و ساکنان این روستاها  و شهرک‌ها به این مرکز بیایند و سلاح خود را به ارتش سوریه بدهند.

این منابع اعلام کردند که منطقه «بصری الشام» مانده است که اقداماتی در این زمینه در جریان است تا این منطقه هم به روند آشتی ملی بپیوندد.

منابع مذکور با اشاره به اینکه پس از انجام مقدمات لازم، کمیته حل و فصل عازم بصری الشام خواهد شد، روند اوضاع در کل استان درعا در زمینه آشتی ملی را خوب ارزیابی کردند.

کشته شدن ۷ تروریست در شمال ادلب

منابع سوری در حومه غربی حلب از کشته شدن ۷ تروریست جبهه النصره به دست ارتش سوریه در حملات توپخانه ارتش سوریه در حومه شمالی ادلب خبر دادند و اعلام کردند: در جریان حملات توپخانه به پایگاه شهرک «الدانا» در حومه شمالی ادلب که تروریست‌های داعش قبلا از آن استفاده می‌کردند، این تروریست‌های جبهه النصره کشته شدند.

این پس از کشته شدن ۱۰ تروریست جبهه النصره در شهرک «سرمدا» در نزدیکی ترکیه رخ می‌دهد.

سرنگونی پهپاد ترکیه در تل رفعت

منابع محلی از سرنگونی پهپاد ترکیه‌ای در تل رفعت خبر دادند.

لغو گشت مشترک روسیه و ترکیه در حومه حلب

منابع سوری از لغو گشت مشترک میان ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه خبر دادند که قرار بود در حومه «عین العرب» در حومه حلب انجام شود.

حملات توپخانه ارتش سوریه به مواضع جبهه النصره

منابع سوری از حملات توپخانه ارتش سوریه به مواضع جبهه النصره در حومه شمالی حماه و غرب و جنوب ادلب خبر دادند و بیان کردند: بر اثر این حملات خسارات و تلفات به تروریست‌های جبهه النصره وارد شد.

این منابع همچنین به حملات توپخانه ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در «کنصفره و الفطیره» در حومه ادلب هم اشاره کردند.

انهدام مقر جبهه النصره در «جسرالشغور» 

منابع سوری از حمله هوایی روسیه به مواضع جبهه النصره در جسرالشغور و انهدام کامل این مقر در این منطقه واقع در غرب ادلب خبر دادند.

به جان هم افتادن تروریست‌ها در ادلب

منابع سوری از درگیری میان تروریست‌ها در غرب ادلب و حومه لاذقیه خبر دادند و اعلام کردند که تروریست‌های جبهه النصره تحت سرکردگی «ابومحمد الجولانی» به تروریست‌های «جند الشام» به سرکردگی «مسلم چچنی» در شهر «جسرالشغور» حمله کردند.

این منابع به گسترش دامنه حملات به جبال الترکمان در حومه لاذقیه هم اشاره کردند و هدف جبهه النصره با حمایت سرویس اطلاعاتی ترکیه را گسترش دامنه نفوذ جبهه النصره در محور «جاده ام۴ » دانستند.

این منابع بیان کردند: درگیری میان جبهه النصره و جند الشام همچنان در جسرالشغور ادامه دارد و به جنگ خیابانی کشیده شده است و در این درگیری از انواع سلاح میان برد و سنگین استفاده می شود.

کشته شدن ۶ داعشی در حومه تدمر

ارتش سوریه موفق به کشتن شش عنصر تکفیری در حومه شهر تدمر شد. یک منبع سوری با اعلام این مطلب گفت که در میان کشته شدگان «ابو رضوان الفلوجی» مسئول نظامی داعش و «محمد زیاد الجنابی» از ساکنان جرف الصخر قرار دارند.

این منبع به صابرین نیوز گفت که همه کشته شدگان عراقی هستند.

حملات توپخانه ارتش ترکیه به تل رفعت

منابع کُردی از ادامه حملات توپخانه ارتش ترکیه به «تل رفعت» خبر دادند و بیان کردند: توپخانه ارتش ترکیه، روستای «تل شنان» در شرق شهرک تل رفعت را گلوله باران کرد.

این منابع بیان کردند: این گلوله باران بسیار سنگین بوده است و خسارات زیادی به شهروندان وارد کرده است.

منابع مذکور از ادامه این گلوله باران هم خبر دادند.

لغو مرخصی‌های عناصر قسد 

شبه نظامیان «قسد» مورد حمایت آمریکا مرخصی عناصر خود را تا اطلاع ثانوی در خطوط درگیر در حومه الرقه و حسکه لغو کردند و از عناصر خود که در مرخصی هستند هم خواستند که سریعا خود را یگان‌هایشان معرفی کنند به ویژه درمنطقه «عین عیسی» در حومه شمالی الرقه که خط تماس با شبه نظامیان وابسته به ترکیه است.

منابع سوری اعلام کردند که شبه نظامیان قسد از بیم حمله احتمالی شبه نظامیان وابسته به ترکیه در آماده باش به سر می‌برند.

کشته شدن یکی از موسسان جبهه النصره 

منابع وابسته به مخالفان سوری از کشته شدن «صباحی الابراهیم» ملقب به «ابوحمزه» در حمله هوایی در نزدیکی روستای «العدوانیه» در غرب شهر «راس العین» در حومه حسکه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: وی از موسسان جبهه النصره وابسته به القاعده در دیرالزور است که پس از مدتی با داعش بیعت کرد و در حال حاضر هم در کنار شبه نظامیان موسوم به «تجمع احرار الشرقیه» وابسته به ترکیه فعالیت می کرد.

انتقال تانکر حامل نفت دزدیده شده سوریه به شمال عراق

منابع سوری از عبور ستونی متشکل از ۳۳ خودرو که در میان آنها تانکرهای حامل نفت دزدیده شده سوریه از منطقه الجزیره سوریه وجود داشت به سوی شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی در دورترین نقطه استان حسکه خبر دادند.

شبه نظامیان قسد این ستون را اسکورت می‌کردند.

همزمان ستونی از نظامیان آمریکایی متشکل از ۵۰ خودرو به همراه تانکرهای انتقال سوخت وارد سوریه شده و به سمت شهر «رمیلان» در حومه حسکه و از آنجا به «تل حمیس» و منطقه «تل بیدر» رفتند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس