کد خبر 1502336
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
عملیات مشترک سوری روسی ضد تروریست‌ها

نیروی هوایی سوریه و روسیه در یک عملیات مشترک هوایی، مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در حومه ادلب و لاذقیه مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، نیروی هوایی سوریه و روسیه در عملیاتی مشترک مواضع نظامی تروریست‌های هیئت تحریر الشام و حزب ترکستان را در حومه ادلب و لاذقیه بمباران کردند.

منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه و روسیه، مواضع این گروه‌های تروریستی مسلح را که در دو روز گذشته مناطق غیرنظامی در حومه حماه و لاذقیه را مورد هدف قرار داده بودند، بمباران کردند.

بر اساس گزارش‌ها دو هواپیمای جنگنده، پایگاه نظامی واقع بر تپه‌های نزدیک به شهرک ناجیه در حومه ادلب را به طور پیاپی و به مدت نیم ساعت هدف قرار دادند و آن را کاملا نابود کردند. تروریست‌های هیئت تحریر الشام، ار این پایگاه برای پرتاب پهپاد استفاده می‌کرده‌اند.

همچنین نیروی هوایی سوریه و روسیه، ماشین‌آلاتی را که پس از هدف قراردادن مواضع ارتش سوریه، از تپه‌های سنگی برای پنهان‌شدن استفاده می‌کردند، مورد هدف قرار دادند. تروریست‌های وابسته به گروه تروریستی حزب ترکستان در محور جبل ابوعلی در حومه لاذقیه شرقی این اقدامات تروریستی را صورت داده بودند.

منابع محلی اعلام کردند که گروه تروریستی حزب ترکستان پس از رصد توسط هواپیماهای جمع‌آوری اطلاعات، برخی مواضع خود را در نزدیکی شهرک بداما، تخلیه کردند و در دسته‌های پراکنده به سمت مواضع دیگری در نزدیکی شهرک حارم گریختند.

این عملیات پس از آن صورت می‌گیرد که این تروریست‌ها در نزدیکی روستاهای جورین ، سلحب و دیرشمیل در حومه حماه غربی و روستای القرداحه در حومه لاذقیه با پرتاب راکت و پهپاد نسبت به ناامن‌سازی این مناطق اقدام و ۴ سوری از جمله دو کودک را به شهادت رسانده بودند.

تنش‌آفرینی‌های اخیر در نتیجه احساس خطر گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره از مذاکرات میان سوریه و ترکیه صورت می‌پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    1 1
    🇮🇷 سلطان ترک های عالم و مالک جانهای مسلمین جهان اکنون در تهران رهبر است.🇮🇷

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس