سانا :گروه های تروریستی موشک های حامل گازهای سمی را به اریحا منتقل کردند

گروه تروریستی جبهه النصره هفت فروند موشک اصلاح شده حامل کلاهک های گازی بسیار سمی را به یکی از مقرهای خود در شهر اریحا در حومه جنوبی ادلب منتقل کرده‌است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه روز شنبه اعلام کرد که این موشک از مرز ترکیه برای استفاده از آن علیه غیرنظامیان و متهم کردن ارتش سوریه به اریحا منتقل کرده‌اند.

در این گزارش آمده است:  این موشک ها دیروز وارد شده و طی سه مرحله از شهر سرمدا در مرز سوریه و ترکیه در حومه شمالی ادلب به شهر اریحا از طریق یک تراکتور کشاورزی پر از علوفه وارد شده است.  

این موشک ها در زیرزمین یکی از مقرهای تروریستی «جبهه النصره» مجهز به تجهیزات لجستیکی پیشرفته در نزدیکی خطوط تماس با ارتش عربی سوریه در حومه جنوبی نگهداری می شوند.  

این منابع خاطرنشان کردند که فرآیند اصلاح این موشک ها در مزرعه ای در جنوب غربی شهر سرمدا توسط کارشناسان فرانسوی و بلژیکی انجام شد که گازهای سمی احتمالاً کلر یا سارین را به دست آوردند که یک تاجر ترک در بسته هایی از ترکیه  حدود یک هفته وارد کرده بود.

این منابع تاکید کردند که عجله برای تکمیل فرآیند اصلاح و رسیدن این محموله به اریحا به سرعت امکان استفاده از آن برای حمله به جوامع مسکونی در منطقه را افزایش می دهد.  

منابع خبری گزارش دادند که گروه‌های تروریستی نیروهای ارتش سوریه و روسیه را به استفاده از گازهای سمی علیه شهروندان متهم می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    پدران عثمانی بر مادران آذری و فارس و کرد تجاور میکردند و خانه هایشان را غارت میکردند کسی که پدرش بر ناموست تجاوز کرده اصلا مهم نیست هم زبان تو باشد یا خیر بلکه انتقام خون و تجاوز باید از عثمانی و فرزندانش گرفته شود.
    • جعفری IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      چراغ ظلم ظالم تا دم محشر نمی‌سوزد اگر سوزد شبی سوزد تادم محشر نمیسوزد
    • موسی JP ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      خیلی احمقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس