دستگیری

اعضای باندی که داوطلبان شرکت در دانشگاه را فریب داده و پول میلیاردی به جیب زده‌بودند، بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس‌آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: هشتم شهریورماه امسال مردی میانسال وارد پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران شد و گزارش یک کلاهبرداری را اعلام کرد. او گفت: اول امسال با مردی آشنا شدم که گفت نفوذ زیادی در سازمان سنجش و دانشگاه‌ها دارد و می‌تواند از نفوذش استفاده کند تا پسرم در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شود. آن مرد مدرس کلاس‌های کنکور بود و اسمش سهراب بود. من به خاطر جایگاهی که داشت به حرفش اعتماد کردم. مطابق توافقی که با هم کردیم و قراردادی که نوشتیم ۵۴۰‌میلیون‌تومان به حسابش واریز کردم. قرار شد بعد از این که اسم پسرم در سایت دانشگاه علوم پزشکی به عنوان پذیرفته شده اعلام شد ۲۰۰‌میلیون‌تومان دیگر هم به او بدهم. البته ۲۰۰‌میلیون تومان را در یک فقره چک مشروط به او دادم.

شاکی ادامه داد: بعد از مدتی سهراب تماس گرفت و آدرس سایت دانشگاه را به من داد و خواست به آن سایت مراجعه کنم و اسم پسرم را به عنوان قبول شده ببینم. من هم وارد آدرس مورد نظر شدم و دیدم که حرفش درست است، بنابراین ۲۰۰‌میلیون‌تومان را به او دادم و همراه پسرم برای ثبت نام به دانشگاه رفتم. آنجا بود که متوجه شدیم سایت مورد نظر جعلی بوده و او توانسته به این شیوه از من کلاهبرداری کند.

بعد از مطرح شدن شکایت تحقیقات پلیس در این باره ادامه پیدا کرد و مشخص شد که ۱۶‌شکایت مشابه به پلیس گزارش شده‌است. بررسی شکایت‌های مطرح شده نشان داد که کلاهبرداری‌ها از سوی اعضای یک باند سه نفره رقم خورده است. متهمان سه مرد تحصیل کرده‌بودند. یکی از آنها دارای دکترای ژنتیک، نفر دوم مدرس آموزشگاه و نفر سوم هکر حرفه‌ای سایت بود که هر سه نفر شناسایی و بازداشت شدند.

سردسته باند که مدرس کلاس‌های کنکور بود، گفت: از مدتی قبل تصمیم گرفتم به این شیوه از متقاضیان شرکت در دانشگاه‌ها کلاهبرداری کنم. ابتدا کسانی را که در کلاس‌ها شرکت می‌کردند و پدرانشان وضع مالی خیلی خوبی داشتند شناسایی می‌کردم. بعد هم با کمک دو همدستم آنها را با وعده قبولی تضمینی در دانشگاه فریب می‌دادیم و پول آنها را به جیب می‌زدیم. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر اعضای باند در پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    دمش گرم نوش جونش
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    مدرس موسسه که فرد شناخته شده اس چطور فکر میکرده دستگیر نمیشه
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    بعد میگن کنکور رو برداریم وه بعده هم طرفداری میکنن. بفرما نتیجه برداشتن کنکور میشود این.کنکور باید باشد ولی وزارت آموزشو و پروزش باید از کتابها کمک درسی و از مدرسین فیلم و پی دی اف بردارد و در اختیار همه دانش آموزاان بگذارد تا عادلانه تر شود.نه اینکه کنکور رو بردارن تا به عده با پارتی قبول بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس