کد خبر 1279893
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
دستگیری سارقان تلفن همراه

مردی که از ۱۵‌سال قبل به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد به صورت تلفنی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: اول خرداد ماه امسال مردی وارد پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی تهران شد و گزارش یک کلاهبرداری را اعلام کرد. او گفت: ساعتی قبل در خانه استراحت می‌کردم که مردی ناشناس تماس گرفت. او مهارت زیادی در حرف زدن داشت و خودش را مجری رادیو معرفی کرد و گفت که من در مسابقه رادیویی برنده شده‌ام. آن مرد از من خواست که به کنار باجه عابربانک بروم تا جایزه نقدی را به کارتم واریز کند. من هم به حرفش اعتماد کردم و خودم را به باجه عابربانک رساندم. آن مرد دوباره تماس گرفت و آن طور که خواسته بود عملیات بانکی را انجام دادم. بعد از پایان عملیات بانکی پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد ۱۰ میلیون تومان از حسابم برداشت شده است. فهمیدم که آن مرد کلاهبردار بوده و این طور حساب من را خالی کرده‌است.

بعد از مطرح شدن شکایت تحقیقات پلیس در این باره نشان داد که شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شده‌است. براساس بررسی‌های صورت گرفته متهم با وعده برنده شدن در مسابقه رادیویی یا سفر به عتبات سوژه‌های خود را فریب داده و آن‌ها را به کنار باجه عابربانک کشانده و حسابشان را خالی کرده‌بود. در حالی که شکایت‌های مطرح شده به ۸۰ فقره و میزان برداشت از حساب‌ها هم از یک تا ۱۰ میلیون‌تومان اعلام شده‌بود، مأموران پلیس موفق شدند متهم را شناسایی کنند. مرد فریبکار محمود نام داشت و از ۱۵‌سال قبل به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد و در حال حاضر از داخل زندان به این شیوه در حال خالی کردن حساب شهروندان بود که از زندان به اداره پلیس منتقل شد. محمود وقتی در این باره تحقیق شد به کلاهبردار سریالی از شهروندان اعتراف کرد. او گفت: از مدتی قبل تصمیم گرفتم به این شیوه از شهروندان کلاهبرداری کنم. با گوشی تلفن همراه از داخل زندان به صورت تصادفی با شهروندان تماس می‌گرفتم و با چرب زبانی خودم را مجری رادیو معرفی می‌کردم. با طرح این ادعا که شما برنده مسابقه رادیویی یا برنده سفر به عتبات شده‌اید آن‌ها را فریب می‌دادم و به بهانه واریز کردن جایزه آن‌ها را به پای باجه عابربانک می‌کشاندم و موجودی حسابشان را به شماره کارت‌هایی که در اختیارشان می‌گذاشتم واریز می‌کردم تا این که بازداشت شدم.

سرهنگ علی عزیز خانی، رئیس پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات پلیس برای کشف جرائم بیشتر متهم در پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    22 0
    تا خر هست خرسوار هم هست. چه ساده ده میلیون به حساب کسی که نمیشناخت و نمی‌دیده واریز کرده به خدا این آدم ها لیاقت زندگی میان دیگران را ندارند چون هم برای خودشان هم جامعه خطرناک هستند. مجرم هم که در داخل زندان موبایل داشته چیزی که خیلی عجیبه.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    8 0
    طمع باعث‌شده طعمه اين فرد مکار شوند
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    بنظرم برا تنبیه آدمهای طمعکار یکریال از این پولها نباید بهشون برگردونده بشه، اگه به خود کلاهبردار ندن که از نظر من حقشه، حداقل بایستی به بیت المال واریز بشه و علاوه بر اون خود شاکی ها جریمه هم بشن.
  • SE ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    طمع خریت می ةورد
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    خدایا شکرت، همین قدر که پول بی زبون به این آدمهای ساده لوح میدی نصفش رو هم به ما بده. قول میدیم به بادش ندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس