اهالی قامشلی سوریه از عبور کاروان آمریکایی جلوگیری کردند

منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند، اهالی منطقه‌ای در حومه قامشلی واقع در شمال شرق سوریه از عبور کاروان نظامیان آمریکایی جلوگیری کردند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی روستای «حامو» از عبور کاروان نظامیان آمریکایی متشکل از ۳ خودروی زرهی و یک دستگاه خودروی هامر که قصد عبور از نزدیکی این روستا را داشتند، جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، اهالی روستا با پرتاب سنگ به سوی کاروان نظامیان آمریکایی آن‌ها را مجبور به بازگشت کردند.

نیروهای ارتش سوریه  نیز روز جمعه گذشت در پست ایست و بازرسی کازیه واقع در نزدیکی شهرک دمخیه در جنوب غربی شهر قامشلی واقع در شمال استان الحسکه از عبور کاروان ارتش آمریکا جلوگیری و آن ها را مجبور به بازگشت کردند.

اهالی قامشلی تاکنون بارها از عبور کاروان های نظامی آمریکا از این منطقه پیشگیری و به حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه اعتراض کردند.

نیروهای آمریکایی و گروه موسوم به "نیروهای دموکرات کردستان سوریه" (قسد) همپیمان با آنها، بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

ارتش آمریکا از سال ۱۳۹۴ در راستای حمایت از تروریست‌های مستقر در شرق سوریه و بدون اجازه دولت این کشور نیروهای خود را وارد بخش‌های شرقی سوریه و مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس