کد خبر 1289092
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
ایجاد راهبرد هوش مصنوعی در ناتو

دبیرکل ناتو با اشاره به ایجاد صندوق نوآوری این سازمان برای کمک مالی به توسعه فناوری های نوظهور در این ائتلاف، گفت که کشورهای عضو درباره ایجاد اولین راهبرد هوش مصنوعی موافقت کردند.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز جمعه اعلام کرد که این سازمان در مورد ایجاد اولین راهبرد هوش مصنوعی در این اتحادیه موافقت کرده است.

استولتنبرگ در این باره در جمع خبرنگاران ادامه داد: متحدان با اولین استراتژی هوش مصنوعی ما موافقت کردند. این مسئله استانداردهایی را برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی مطابق با قوانین بین‌المللی تعیین می‌کند. همچنین چگونگی تسریع پذیرش هوش مصنوعی را در کاری که انجام می‌دهیم مشخص می کند و نحوه محافظت از این فناوری و مقابله با تهدیدات ناشی از استفاده از هوش مصنوعی توسط دشمنان را مورد ملاحظه قرار می دهد.

وی همچنین ایجاد یک میلیارد یورو «صندوق نوآوری ناتو» را برای کمک به «مبتکران در سراسر این سازمان که بر روی فناوری های نوظهور و مخرب کار می کنند» تشریح کرد.

دبیرکل ناتو در همین رابطه گفت: فناوری های جدید در حال تغییر جهان و امنیت ما هستند. صندوق نوآوری جدید ناتو تضمین می کند که متحدان از دستیابی به آخرین فناوری و قابلیت هایی که برای امنیت ما بسیار مهم است ناکام نمانند.

وی همچنین با اشاره به سخنان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که سفر اخیر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به کی یف را به عنوان مسئله ای که «دروازه های اوکراین را به روی ناتو باز می کند»، گفت که پوتین نگران آینده کی یف برای پیوستن به بلوک غرب نباشد.

استولتنبرگ در این باره گفت: تا حدی به این دلیل که ناتو یک ائتلاف دفاعی است و تا حدی به این دلیل که به اوکراین و ۳۰ (کشور) متحد ناتو مربوط است که تصمیم بگیرند چه زمانی اوکراین آماده پیوستن به این ائتلاف است. هیچ کشور دیگری حق مداخله یا اظهارنظر در این فرایند را ندارد، زیرا اوکراین یک ملت مستقل با حاکمیت مستقل است و کشورهایی این چنینی حق انتخاب راه خود را دارند.

پیشتر و اوایل امروز جمعه «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روابط عادی دیپلماتیک با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به «ناتو» در بحبوحه اقدامات خصمانه این ائتلاف برضد روسیه غیرممکن است.

گروشکو در این باره گفت که در حال حاضر دیگر هیچ لحظه مثبتی در روابط روسیه و ناتو وجود ندارد که بتوان از آن صحبت کرد.

وی همچنین به فعالیت فزاینده ناتو در مرزهای روسیه از جمله استقرار یک سازه راهبردی اشاره کرد که به گفته وی «واقعیت های نظامی جدیدی ایجاد می کند».

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در همین زمینه اعلام کرده بود که مدت هاست تبادل اطلاعات میان روسیه و مقر ناتو وجود ندارد.

وزیر خارجه روسیه پیشتر عملیات تعلیق هیئت نمایندگی دائمی این کشور در ناتو و همچنین فعالیت های هیئت نمایندگی رابط نظامی ناتو و دفتر اطلاعات ناتو در مسکو را اعلام کرده بود.

ناتو از این پس در صورت داشتن «هر گونه موضوع فوری» باید به سفیر روسیه در بلژیک مراجعه کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس