روسیه: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا تبعات مخرب برای بروکسل خواهد داشت

الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه گفت که پذیرفته شدن اوکراین در اتحادیه اروپا برای بروکسل (این اتحادیه) مخرب خواهد بود.

به گزارش مشرق، گروشکو روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا از نظر من غیرقابل تصور است زیرا این اتحادیه معیارها و استانداردهای خود را دارد که اوکراین فاقد آن است.

وی به عنوان مثال به استانداردهای قضایی اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود: اوکراین دارای مشکلات بزرگ در عرصه قضایی و حوزه های دیگر است و نئونازیسم (پیروی از ایدئولوژی آلمان هیتلری) در اوکراین رواج دارد. در حالی که کشورهای لهستان و مجارستان میلیاردها دلار بخاطر عدم تطابق سیستم قضایی آنها با نظام اتحادیه اروپا جریمه شده اند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا برای این اتحادیه عواقب خطرناک خواهد داشت.

پارلمان اروپا دیشب (۱۰ اسفند) با ٦٣٧ رای مثبت، ١٣ رای مخالف و ٢۶ رای ممتنع درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفت. اما این پذیرفتن تنها به منزله آغاز روند بررسی عضویت اوکراین است.

گروشکو در ادامه مصاحبه تلویزیونی گفت که اگر اتحادیه اروپا این واقعیت را درک نکند که آمریکا از اوکراین به عنوان ابزار علیه روسیه و برای اهداف ژئوپلیتیکی استفاده می کند، این اتحادیه یک بازیگر مستقل نخواهد بود.  

وی این را نیز گفت که روسیه همچنان بر دریافت تضمین های امنیتی از آمریکا و ناتو اصرار دارد.

دیپلمات ارشد روس در مورد روابط روسیه و چین نیز گفت که این روابط بسیار مهم و مستقل است و دو کشور در مسیر مشارکت راهبردی گام برمی دارند و روابط دوجانبه آنها توسعه می یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • داس و چکش DE ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    معیارهای اتحادیه ی اروپا در 300 سال گذشته چی بوده؟ کشتار و قتل و مهاجرت و نسل کشی بومیان دیگر کشورها از آمریکا و آسیا گرفته تا استرالیا و نیوزلند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس