لایحه تحریم های پکن از بابت فعالیت در دریای چین جنوبی تصویب شد

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه ای را تصویب و راهی صحن علنی کرد که به موجب آن اشخاص حقیقی و حقوقی در چین از بابت فعالیت ها در دریای چین جنوبی مشمول تحریم می شوند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه ای را تائید کرد که به تحریم مقامات و شرکت های چینی از بابت ادعاهای ارضی پکن در دریاهای چین جنوبی و شرقی منجر خواهد شد.

به گفته «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا، این لایحه اکنون برای بررسی راهی صحن علنی مجلس سنای آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید:

فارن ‌افرز: تحریم‌های آمریکا از سر ناتوانی و درماندگی است

در ۷ اکتبر ۲۰۲۱، نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که زیردریایی هسته ای «کنتیکت» در مسیر خود به جزیره «گوام» و حین گشت زنی در آب های بین المللی دریای چین جنوبی، به مانعی در زیر آب برخورد کرده است.

به رغم آنکه این حادثه تلفاتی در پی نداشت؛ کل ماجرا می تواند به تشدید تنش میان چین و آمریکا منجر شود به ویژه آنکه دولت واشنگتن طرف مقابل را به نظامی گری در آبراه کلیدی دریای چین جنوبی متهم می کند و دولت پکن نیز با رد چنین اتهامی، ضمن پافشاری بر تمامیت ارضی خود، خواستار آن شده که آمریکا کلیه جزئیات درباره حادثه روز ۷ اکتبر را علنی کند.

همزمان، قرارداد آکوس که به همکاری آمریکا و انگلیس برای تحویل دست کم هشت فروند زیردریایی هسته ای به استرالیا منجر می شود؛ شرایط در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک را بیش از پیش پیچیده کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    اگر به آمریکا رو بدی و بخوای جلوش نایستی و در سیستم دلاریش تعریف بشی اجازه فعالیت در منطقه خودت رو هم بهت نمیده جناب چین! به خودتون بیاید. چاره ش شکستن چرخه مزخرف دلار هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس