کد خبر 1296133
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
نیروی دریایی چین بزرگترین قدرت دریایی جهان است

همزمان با بالا گرفتن تنش های نظامی آمریکا و چین در دریاهای چین شرقی و جنوبی، پنتاگون گزارشی مبنی بر ارزیابی میزان قدرت نیروهای سه گانه ارتش چین، منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش اخیر خود اعلام کرده که نیروی دریایی چین با دارا بودن ۳۵۵ فروند کشتی و زیردریایی، بزرگترین قدرت دریایی در جهان است.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه طالبان با سفیر چین دیدار کرد

گفته شده است که نیروی دریایی چین که به عنوان نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAN) نیز شناخته می شود، از تعداد ۳۵۵ کشتی و و زیردریایی مذکور، به طور تخمینی دارای تعداد ۱۴۵ فروند شناور جنگی عمده سطحی است.

گزارش مذکور همچنین در ادامه آورده است که نیروی دریایی چین همچنین توانایی خود را برای انجام حملات دقیق دوربرد علیه اهداف زمینی و تقویت جنگ ضد زیردریایی با هدف تقویت بیشتر توانمندی های جهانی این کشور، آماده می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا پیش بینی کرده است که تعداد مذکور در آینده بیشتر شود و انتظار می رود که ناوگان چین تا سال ۲۰۳۰ به ۴۶۰ فروند کشتی افزایش یابد.

گزارش پنتاگون در ادامه می افزاید که چین علاوه بر اینکه بزرگترین نیروی دریایی جهان را داراست، بزرگترین ارتش دائمی جهان و سومین نیروی هوایی بزرگ در دنیا را نیز در اختیار دارد. همه این موارد افزون بر توانایی های هسته ای این کشور است.

انتشار این گزارش در زمانی صورت می گیرد که آمریکا با دنبال کردن سیاست «ایندوپاسیفیک» خود مبنی بر سیطره بر پهنه گسترده و سرشار از منابع، از هند تا غرب اقیانوس آرام، به دنبال به چالش کشیدن قدرت روزافزون چین است و در این راستا از هر گونه اقدام، از تحریک مناطق جدایی طلب چین گرفته تا امضای قراردادها و پیمان های تسلیحاتی مانند «آکوس» و «کوآد» با کشورهای این منطقه، فروگذاری نمی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 5
    البته با حذف آمریکا و روسیه دیگه؟! والا یا به شعور مخاطب شک داری یا ما به عقل و شعور تو!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس