کد خبر 1286880
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
لجین الهذلول: حرفهای زیادی برای گفتن دارم اما فعلا سکوت می‌کنم

فعال زن سعودی که بعد از تحمل شکنجه‌های فراوان از زندان آزاد شد اعلام کرد که حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما فعلا سکوت می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج الجدید،« لجین الهذلول» فعال سعودی به طور مختصر و غیرمستقیم در مورد زندان‌های « مباحث» برای اولین بار پس از آزادی در فوریه گذشته، صحبت کرد.

لجین در مورد گزارش کانال «الشرق» که توسط عربستان سعودی منتشر می‌شود و به جنبه‌های مثبت در زندان‌های اطلاعاتی وابسته به دستگاه امنیت ملی عربستان می‌پردازد، گفت: من چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارم اما در حال حاضر سکوت کرده‌ام».

بیشتر بخوانید:

افشای جزئیات جدید از مرگ یک فعال سعودی در زندان

اظهارات لجین الهذلول در حالی منتشر شد که پیش از او « هاله الدوسری» فعال حقوق بشری از گزارش کانال الشرق انتقاد کرده بود. این شبکه تصاویری از شرکتی را منتشر کرده بود که در آن شرکت حدود ۳۰۰ بازداشت‌شدگان زندان‌های تحقیقات در ۱۲ زمینه مختلف مشغول به کار بودند.

این گزارش ادعا می‌کند که این شرکت که « پاور» نام دارد ، یکی از سودآورترین شرکت‌ها در عربستان است و در زمینه‌های صنعت ، کشاورزی و غیره فعالیت می‌کند.

گزارش این کانال انتقادات شدیدی را به دنبال داشت، زیرا فعالان آن را متهم کردند که سعی در گمراه ساختن واقعیت نابسامان زندانها دارد.

فعالان توضیح دادند که گزارش این کانال تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر خبر مرگ «موسی القرنی» مبلغ سعودی پس از ۱۵ سال بازداشت در زندان‌های آل سعود است .

لجین الهذلول در ادامه گفت: صدای « آمال المثلوثی» هنرمند تونسی تنها می‌تواند آتش خشم را در من خاموش کند و او تنها دلیل استقامت من بوده است.

مثلوثی با آهنگ «جملات من رایگان است» مشهور شد ، که بعداً به نمادی از جنبش مردمی تبدیل شد که تونس در سال ۲۰۱۱ شاهد آن بود.

لجین الهذلول در سال ۲۰۱۸ بازداشت شد و تحت آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفت و پس از انتقادهای سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی در فوریه ۲۰۲۱ به وجود محدودیت‌هایی آزاد شد.

پیش از این نیز حقوق‌دانان نسبت به سرپوش‌گذاری مستمر نظام سعودی درباره وضعیت بهداشت در داخل زندان دولتی المباحث هشدار دادند.

مقامات عربستان سعودی اخیراً به منظور افزایش فشارها علیه زندانیان سیاسی در این کشور، به روش‌های جدید و در عین حال غیر انسانی برای شکنجه آنها متوسل شده‌اند. این روش‌ها برای شکنجه زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان آزادی بیان، غیر انسانی بوده و با تمامی اصول و قوانین حقوق بشری در تعارض هستند. مجرمان جرایم جنایی اقدام به ضرب و شتم زندانیان سیاسی در عربستان می‌کنند. این در حالی است که سعودی‌ها همچنین زندانیانی را نیز که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند، در کنار بازداشت شدگان سیاسی قرار می‌دهند.

شرایط زندان‌ها در عربستان سعودی بسیار وحشتناک است و زندانیان از کمترین حقوق خود برخوردار نیستند. گزارش‌های بین‌المللی حاکی از آن است که زندانیان از هیچ گونه مراقبت پزشکی هم برخوردار نیستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس