عربستان|شکنجه وحشیانه زندانیان سیاسی در زندان‌های آل سعود

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه وحشیانه زندانیان سیاسی در زندان‌های آل سعود پرده برداشت.

به گزارش مشرق، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی از جزئیات شکنجه وحشیانه زندانیان سیاسی در عربستان پرده برداشت.

در این گزارش آمده است که شواهد جدید حاکی از شکنجه زندانیان سیاسی برجسته در زندان های عربستان سعودی از جمله مدافعان حقوق زنان، سایر بازداشت شدگان در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی با استفاده از شوک الکتریکی، ضرب و شتم، شلاق و آزار و اذیت جنسی است.

بر اساس این گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر  به پیامک‌های بدون اسمی در ژانویه ۲۰۲۱ از فردی که خود را زندانبان یک زندان عربستانی معرفی می‌کند، دست یافته است.

در این پیام‌ها آماده است که وی و دیگر زندانبانان شاهد شکنجه فعالان برجسته سعودی از سوی بازپرسان از اواسط تا اواخر ۲۰۱۸ میلادی بوده‌اند.

"مایکل پیچ"، معاون مدیر خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: اسناد جدید شکنجه وحشیانه مدافعان حقوق زنان و دیگر فعالان برجسته بیانگر این است مسئله حاکمیت قانون توسط عربستان نادیده گرفته شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر چندی پیش تأکید کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سرکوب و شکنجه منتقدان خود را افزایش داده است و  سرکوب مخالفان ، فعالان حقوق بشر و منتقدان مستقل در عربستان هنوز ادامه دارد.

سازمان دیده بان حقوق بشر در ادامه افزود که مقامات سعودی با استفاده از روشهای مختلف از جمله وضع و تجدید ممنوعیت سفرهای خودسرانه و بازداشت خودسرانه اعضای خانواده زندانیان سیاسی را مورد هدف و آزار و اذیت قرار می‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    3 0
    بازداشت ، شکنجه ، اعدام ، قتل ، زندان ، جنایت ، تجاوز ، تروریستی وو...اینا از اوپشن های کشور عربستان سعودی بحساب میاد و نبود اینا برامون تعجب آور خواهد بود ، شماهم ی خبرهای از سعودیه گزارش بدین ک اتفاقاتش درحد مرام انسانیت نابغه و معجزه دار و تعجب آور باشه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس