کد خبر 1286179
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
اعتراضات علیه گذر سبز سلامت در شهرهای ایتالیا

هم زمان با تشدید قواعد واکسیناسیون در ایتالیا برای افراد شاغل روز گذشته اعتراضاتی در شهرهای مختلف این کشور علیه طرح گذر سبز سلامت برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از "اس ار اف" سوئیس، ایتالیا از روز گذشته قواعد واکسیناسیون برای افراد شاغل در این کشور را تشدید کرده است. بر این اساس کسی که در ایتالیا می خواهد سر کار برود باید واکسینه شده، تست منفی کرونا ارائه دهد و یا از کرونا بهبود یافته باشد که این با ارائه گواهی گذر سبز امکان پذیر است. به این ترتیب حدود ۲۲ میلیون شاغل در سراسر ایتالیا تحت تاثیر این قانون قرار خواهند گرفت.

همانطور که انتظار می رفت در روز اجرای این قاعده اعتراضاتی در سراسر ایتالیا برگزار شد. صدها کارگر در بنادر مهم تریست و جنوا اعتصاب کردند و سعی کردند دسترسی ها را مسدود کنند.

بیشتر بخوانید:

توپ آب‌پاش و گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس ایتالیا به معترضان

در برخی شهرها هم معترضان به قاعده گذر سبز سلامت تلاش کردند خیابان ها را مسدود کرده و ترددها را متوقف کنند. پلیس توانست چنین تجمعاتی را منحل کند.

گواهی سلامت در ایتالیا برای کسانی که به طور کامل واکسینه شده یا پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درمان شده‌اند و یا تست منفی کرونا در اختیار دارند صادر می‌شود.

دولت ماریو دراگی با قوانین جدید کرونایی تلاش می‌کند جلوی گسترش کرونا را بگیرد. ایتالیا یکی از کروناخیزترین کشورهایی اروپایی بوده است.

در ایتالیا ارائه گواهی سلامت پیش از این در مدارس و بخش درمانی الزامی بوده است.

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا گفته است کسانی که "گذرنامه سبز" ندارند باید در خانه بمانند و حقوق آنها پرداخت نخواهد شد.

به نوشته دویچه وله خطر هرج و مرج در حمل و نقل کالا نیز وجود دارد زیرا بسیاری از رانندگان که از کشورهای اروپای شرقی وارد ایتالیا می‌شوند گواهی سلامت ندارند.

۸۵ درصد ایتالیایی‌های بالای دوازده سال حداقل یکبار واکسینه شده‌اند. به دلیل پیشرفت در واکسیناسیون عمومی، سینماها، تئاترها و کافه‌ها از روز دوشنبه ۱۱ اکتبر در این کشور مجددا باز شده‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی در ایتالیا تا به حال ۴۷۱۲۴۸۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۳۱۵۰۳ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس