توپ آب‌پاش و گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس ایتالیا به معترضان به سیاست‌های کرونایی

پلیس ایتالیا از توپ آب‌پاش و گاز اشک‌آور برای عقب‌راندن هزاران معترض به سیاست‌های کرونایی و اجباری شدن «گواهی سبز» برای کارگران، که قصد رسیدن به دفتر نخست‌وزیر را داشتند، استفاده کرد.

به گزارش مشرق، چند هزار نفر از مردم ایتالیا عصر شنبه برای اعتراض به قانون اجباری‌شدن کارت واکسن «کووید۱۹» در شهر رم تظاهرات کردند.

پلیس ایتالیا نیز از توپ آب‌پاش و گاز اشک‌آور برای عقب‌راندن صدها نفر از این معترضان که شامل فعالان «نئوفاشیست» نیز بودند، استفاده کرد.

توپ آب‌پاش و گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس ایتالیا به معترضان

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گروهی از معترضان برای رسیدن به دفتر «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا در مرکز شهر از خطوط پلیس عبور کردند، در حالی که گروهی جداگانه سعی کردند راه خود را به مقر اصلی اتحادیه کارگری ایتالیا برسانند.

این اعتراضات چند روز پیش از آن برگزار شده که ایتالیا قرار است در راستای تسریع روند واکسیناسیون ضد کرونا و مهار این همه‌گیری، به اولین کشور اتحادیه اروپا تبدیل شود که همه کارگران را مجبور به داشتن «گواهی سبز» واکسن کرونا می‌کند.

توپ آب‌پاش و گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس ایتالیا به معترضان

این گواهی، یک تاییدیه دیجیتالی یا کاغذی است که نشان می‌دهد فردی حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده است، آزمایش آن منفی بوده یا اخیراً از ویروس بهبود یافته است، و این گواهی در ابتدا برای سهولت سفر بین کشورهای اتحادیه اروپا طراحی شده بود.

به نوشته رویترز، نخست‌وزیر ایتالیا نیز ناآرامی‌ها روز شنبه را محکوم کرد و گفت که دولت وی متعهد به تکمیل فرایند واکسیناسیون کرونا در این کشور است.

توپ آب‌پاش و گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس ایتالیا به معترضان

دراگی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «حق تظاهرات برای ابراز عقاید، هرگز نباید به اقدامات تجاوزکارانه و ارعاب تبدیل شود».

رسانه‌های محلی گزارش دادند که حدود ۱۰ هزار نفر در خیابان‌های پایتخت ایتالیا ببه تظاهرات پرداختند و بسیاری از آنها شعار «آزادی ، آزادی» سر دادند و برخی به دنبال عبور از پلیسی بودند که با تجهیزات ضد شورش برای محافظت از دسترسی به دفتر دراگی مسلح شده بود.

اعتراض رُمی‌ها به اجباری‌شدن تزریق واکسن کرونا در حالی است که کشور ایتالیا با حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مبتلا و ۱۲۶ هزار و پانصد جان‌باخته، در رتبه دوازدهم کشورهای آلوده به این ویروس قرار دارد.

توپ آب‌پاش و گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس ایتالیا به معترضان

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس