کد خبر 1285978
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹

خرید گوشی هوشمند به عنوان یک دغدغه مهم برای بسیاری از خریداران است. تنوع گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر افزایش یافته است، از همین رو افراد برای انتخاب بهترین گوشی دچار تردید می‌شوند. جی پلاس یکی از برندهای نوپا در زمینه تولید گوشی‌های خوش قیمت و اقتصادی است که با تولید دو گوشی x10  وq10 توانسته است نیاز بسیاری از افراد را در زمینه داشتن یک گوشی اقتصادی مرتفع نماید.

شناخت ویژگی‌ها و جزئیات این گوشی باعث می‌شود تا بتوانید در صورت نیاز بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به مقایسه گوشی جی پلاس x10 و q10 می‌پردازیم.

طراحی و ساخت x10 در مقابل q10

یکی از بخشهای مهم گوشی هوشمند، طراحی گوشی است که باعث جلب توجه اولیه بسیاری از مخاطبان می‌شود. جی پلاس با این که در گوشی‌های خود از یک بازه قیمتی مناسب استفاده می‌نماید، سعی کرده است تا طراحی و ساخت گوشی را در رده گوشی‌های پرچم دار قرار دهد. با نگاهی به بسته بندی x10 می‌توان دریافت که این گوشی دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک با کیفیت است که در هنگام کار کردن، حس یه گوشی با کیفیت را به شما القا می‌نماید. 

مقایسه گوشی جی پلاس x10 و q10

در مقابل مدل q10 قرار داشته که جی پلاس در این گوشی نیز از بدنه پلاستیکی استفاده کرده است. پلاستیک به کار برده شده در این مدل از نوع دو لایه است که مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد. در طراحی مدل x10 در بخش پشتی، یک دوربین 4گانه قرار گرفته است که دارای ماژول جذابی بوده و می‌تواند مخاطبان مخصوص به خود را داشته باشد. جی پلاس در مدل q10 از یک طراحی هوشمندانه و سبک بهره گرفته است تا در هنگام کار کردن با گوشی احساس خوبی به مخاطب منتقل شود.

صفحه نمایش ایکس ده در مقابل کیو ده

با نگاهی به مدل ایکس 10 می‌توان دریافت که صفحه نمایش گوشی از یک پنل 6.5 اینچ بهره می‌برد. رزولوشن صفحه این مدل 720 در 1600 است که دارای پنل IPS LCD بوده و کیفیت قابل قبولی دارد. یک نکته منفی در صفحه نمایش مدل x10، کیفیت کم روشنایی صفحه است که در زیر نور آفتاب باعث کاهش دید استفاده کنندگان می‌شود. مدل q10 از یک صفحه نمایش 6026 اینچی با رزولوشن 720 در 1520 بهره می‌برد. تراکم پیکسلی این مدل 269 پیکسل است که برای مشاهده تصاویر و متون چندان ایده‌ال نیست. در مجموع جی پلاس در صفحه نمایش این دو مدل، از عملکرد قابل قبولی برخوردار نیست اما برای یک گوشی میان رده خوش قیمت می‌تواند قابل قبول باشد.

دوربین x10 در مقابل q10

یکی از مهم‌ترین بخش‌های انتخاب گوشی، در نظر گرفتن دوربین مدل انتخابی است که باعث می‌شود تا افراد با اطمینان بیشتری خرید خود را نهایی کنند. گوشی x10 از یک دوربین 4 گانه بهره می‌برد و دارای سنسورهای 13 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل اولترا واید و 2 مگاپیکسل عمق سنج و ماکرو است. عکس‌های ثبت شده توسط گوشی با توجه به محیط نور، قابل قبول است. اگر بخواهید در نور کم عکسبرداری و فیلمبرداری کنید باید بدانید که نباید انتظار زیادی از دوربین مدل x10 داشته باشید.

مقایسه گوشی جی پلاس x10 و q10

در مقابل گوشی کیو 10 قرار داشته که در زمینه عکسبرداری و فیلبرداری حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. این گوشی اقتصادی دارای یک دوربین دو گانه است که از یک ماژول 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد. با توجه به عکس‌های گرفته شده توسط این مدل، می‌توان گفت که کیو ده برای انجام عکسبرداری روزانه مناسب نیست و نباید حساب چندانی بر روی کیفیت دوربین این مدل باز کرد.

سخت افزار و نرم افزار دو مدل

برای گوشی‌های میان رده و اقتصادی، انتخاب سخت افزار مناسب باعث می‌شود تا هزینه نهایی گوشی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نماید. از همین رو جی پلاس در تولید ایکس ده و کیو ده از تراشه متوسط استفاده کرده است. جی پلاس  برای مدل x10 از تراشه سری 400 اسنپدراگون استفاده کرده است که برای یک گوشی میان رده کافی به نظر می‌رسد. پردازنده PowerVR GE8322 این مدل می‌تواند برای انجام فعالیت‌های روزانه مناسب است.

پردازنده نسبتا ضعیف گوشی دارای یک مزیت است که مصرف باتری کمتری نسبت به مدل‌های قوی دارد. در مقابل گوشی q10 قرار داشته که از سخت افزار ساخت شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. دو پردازنده Helio a20 و a22 در این گوشی دیده می‌شود که با توجه به داشتن فرکانس‌های مختلف برای انجام فعالیت‌های سبک روزانه مناسب است. اگر اهل بازی‌های سنگین هستید باید بدانید که دو مدل ایکس 10 و کیو 10 برای انجام بازی‌های سنگین مناسب نیستند. رابط کاربری به کار رفته در هر دو مدل از نسخه اندروید پیروی می‌کنند تا متناسب با سخت افزار گنجانده شده بتوانند فعالیت‌های روزمره را پردازش کنند. 

باتری x10 در مقابل q10

جی پلاس در مدل ایکس ده از یک باتری دارای ظرفیت 4 هزار میلی آمپر استفاده کرده است. باتری لیتیومی به کار رفته در این گوشی دارای شارژ دهی مناسب است و با استفاده معمولی می‌تواند یک روز کامل را جوابگوی نیاز استفاده کنندگان باشد. در مقابل مدل کیو ده دارای باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپرساعتی است که با توجه به داشتن سخت افزار ضعیف، می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد.

مقایسه گوشی جی پلاس x10 و q10

در مجموع اگر بخواهید یک گوشی میان رده با قیمت مناسب خریداری کنید و به دنبال انجام بازی‌های سنگین نیستید، می‌توانید خرید دو مدل x10 و q10 را در لیست خرید خود قرار دهید. برای انتخاب گوشی‌های جی پلاس، انتخاب بهترین فروشگاه به شما این اطمینان را می‌دهد که بدون دغدغه خرید خود را نهایی کنید. اوبو به عنوان فروشگاه معتبر فروش محصولات دیجیتال است که برند جی پلاس را با تضمین کیفیت به فروش می‌رساند.

خرید جی پلاس x10 و q10 از اوبو

فروشگاه اینترنتی obbo با ارائه محصولات متنوع، هم اکنون یکی از فروشگاه‌های اینترنتی کالاهای دیجیتال در ایران است که با تضمین اصل بودن و رجیستر بودن تلفن همراه، خریدی مطمئن را برای شما هموطنان گرامی فراهم می‌نماید. در صورتی که به دنبال خرید گوشی‌های جی پلاس q10 و x10 هستید، با اطمینان خاطر می‌توانید خرید خود را از فروشگاه اوبو به آدرس obbo.ir نهایی کنید. 

علاوه بر گوشی‌های مدل جی پلاس، در فروشگاه اوبو قادر خواهید بود تا با تضمین کیفیت برندهای دیگر دیجیتالی را نیز خریداری کنید و کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس