دو هدف عمده بشار اسد از سفر به روسیه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن اعلام کرد، ایالات متحده قصد ندارد که از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با بشار اسد حمایت کند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که رسانه‌های آمریکایی از «تایید ضمنی» دولت جو بایدن برای عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با دولت بشار اسد خبر داده‌اند، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن از این موضوع حمایت نمی‌کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن اعلام کرد، تا زمانی که پیشرفت برگشت ناپذیری در راه حل سیاسی در سوریه حاصل نشود، ایالات متحده قصد ندارد از هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه یا احیای وی حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

عربستان فهمید بشار اسد ماندنی است، توافق کرد!

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: «اظهارات بلینکن در حالی مطرح شده که تغییر در خاورمیانه در میان متحدان عرب ایالات متحده در حال انجام است و آنها با احیای روابط اقتصادی و دیپلماتیک، اسد را از انزوا بیرون آورده‌اند».

طبق این گزارش، «اردن که متحد مستحکم آمریکا است، اواخر ماه سپتامبر گذرگاه مرزی اصلی خود با سوریه را به طور کامل بازگشایی کرد تا اقتصاد اسفبار این کشورها را بهبود بخشد و فشار کشورهای عربی را برای تعامل مجدد با سوریه تقویت کند».

رویترز افزود: «پادشاه اردن همچنین برای نخستین بار در یک دهه گذشته در این ماه با اسد صحبت کرد در حالی که وزیران خارجه مصر و سوریه ماه گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ملاقات کردند، ملاقاتی که برای اولین بار در حدود یک دهه اخیر انجام شد».

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در صحبت‌های روز چهارشنبه (دیروز) خود در واشنگتن مخالفت دولت جو بایدن با تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با دولت بشار اسد را اعلام کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «تا زمانی که پیشرفت برگشت ناپذیری در زمینه راه حل سیاسی سوریه حادث نشود آنچه ما انجام نداده‌ایم و قصد نداریم انجام دهیم این است که از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط یا احیای اسد حمایت کنیم یا یک تحریم علیه سوریه را لغو کنیم یا موضع خود را برای مخالفت با بازسازی سوریه تغییر دهیم. ما معتقدیم (این کار) ضروری و حیاتی است».

بنا بر گزارش رویترز، آمریکا از سال ۲۰۱۲ به حضور دیپلماتیک خود در سوریه پایان داده است.

اظهارات بلینکن در شرایطی مطرح شده که برخی کشورهای عربی شامل امارات عربی متحده و اردن، ارتباطات خود با دولت بشار اسد را تقویت کرده‌اند.

اخیرا روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت واضح است که بشار اسد باقی مانده و تحریم‌های آمریکا نتایج اندکی به همراه داشته و دولت بایدن ترجیح می‌دهد تا بر موضوعات دیگر از جمله محدود کردن نفوذ ایران تمرکز کند.

پیشتر «واشنگتن پست» پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره توسعه روابط برخی از کشورهای عربی با دمشق، در یادداشتی نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا به صورت ضمنی عادی‌سازی روابط با دولت بشار اسد را تأیید کرده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس