خط و نشان های وزیر خارجه آمریکا برای مهاجران هائیتی

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تداوم اجرای سیاست های ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، برای مهاجران هائیتی نسبت به سفر به آمریکا خط و نشان کشید و به آنان اخطار داد.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای آمریکایی هیل، وزیر امورخارجه آمریکا گفت که موضع آمریکا کاملا روشن است  مهاجرانی که قصد ورود به آمریکا را دارند  خود را در مسیر بسیار خطرناکی قرار می دهند.

وی افزود متاسفانه گروه های مختلف اطلاعات نادرستی در مورد امکانات و فرصت های موجود در آمریکا در اختیار کسانی قرار می دهند که قصد دارند غیر قانونی وارد آمریکا شوند و این گروه ها با انتشار اطلاعات غلط به افراد می گویند آنها می توانند وارد آمریکا شوند.

بلینکن ادامه داد این سفر بسیار خطرناک است و موفقیت آمیز نخواهد بود. ما سعی می کنیم به مردم در این مورد آگاهی دهیم.

تداوم سیاست های ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ در دولت بایدن در حالی است که چندی پیش، دانیل فوت نماینده ویژه آمریکا در امور هائیتی، با ارائه استعفا نامه خود به بلینکن علام کرد که او "در تصمیم غیرانسانی و مخرب آمریکا برای اخراج هزاران پناهنده هائیتی از مرز آمریکا و مکزیک مشارکت نخواهد کرد.

در سال جاری، کشور هائیتی با دو بحران بزرگ مواجه شد. جوولن مویز رییس جمهوری این کشور به دست یک گروه مسلح خارجی ترور شد و سپس زلزله ۷.۱ ریشتری ویرانی زیادی در هائیتی به بار آورد.

سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که اقدام آمریکا در اخراج گسترده پناهجویان هائیتی که در روزهای گذشته با عبور از مرز مکزیک به تگزاس وارد شده و در زیر پلی در منطقه «دل ریو» اردو زده اند، هنجارهای بین‌المللی را نقض می‌کند.

پس از ورود بیش از ۱۰ هزار مهاجر غیرقانونی به شهر مرزی  دل ریو در آمریکا، نه تنها شهردار این شهر وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد بلکه ۴۰۰ مامور نیز از سوی اداره حفاظت مرزی آمریکا به این منطقه اعزام شده اند.

مهاجران، این شهر ۳۵ هزار نفری را به سرپناهی موقت تبدیل کرده اند و بسیاری، از رودخانه برای استحمام و شستن لباس های خود استفاده می کنند.

انتشار فیلم‌ها و عکس‌ها از مرزبانان سوار بر اسب آمریکایی در حال تعقیب و آزار و اذیت مهاجران واکنش انتقاد آمیز زیادی در داخل آمریکا داشته است.

این تصاویر جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا را وادار کرده تا در مورد اقدامات ماموران گشت‌های مرزی وابسته به اداره امنیت فدرال ملی تحقیقاتی را آغاز کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس