گزارش دو خبرنگار از وضع اسف‌بار کمپ پناهجویان در مرز جنوبی آمریکا+عکس

دولت فعلی آمریکا با بازداشت حدود ۲۱۰ هزار مهاجر و پناهجوی مکزیکی طی ماه قبل، رکورد پنج دولت قبلی را شکست.

به گزارش مشرق، مأموران مرزی آمریکایی در ماه مارس ۲۱۰ هزار مهاجر را که قصد عبور از مرز با مکزیک را داشتند، دستگیر کردند.

طبق آمارهای دولتی، این بالاترین رقم بازداشت ماهانه پناهجویان در دو دهه اخیر آمریکا است و چالش‌هایی را در ماه‌های آینده برای «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش پذیرش پناهجویان اوکراینی در مرز مکزیک با آمریکا

رویکرد دوگانه دولت «بایدن» در قبال پناهجویان اوکراین و کامرون

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مجموع بازداشتی‌های ماه مارس نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است، که در آن ۱۶۹ هزار مهاجر در مرزها جمع‌آوری شدند.

بایدن که به‌عنوان یک دموکرات که در ژانویه ۲۰۲۱به قدرت رسید، متعهد شده بود که بسیاری از سیاست‌های مهاجرتی افراطی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تغیر دهد، اما هم از نظر عملیاتی و هم از نظر سیاسی با تعداد زیادی از گذرگاه‌ها مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

برزخ «وعده‌های آمریکا» و سرنوشت نامعلوم پناهجویان افغان

به نوشته رویترز، بر اساس آمار گمرکات و حفاظت از مرزهای آمریکا، ۲۱۰ هزار مهاجر دستگیر شده در ماه مارس، رقمی که در یک پرونده قضایی در جمعه شب علنی شد، بالاترین رقم ثبت شده ماهانه از فوریه ۲۰۰۰ تاکنون است.

این در حالی است که بایدن چندی پیش رکورد بی‌سابقه پناهجویان در مرز مکزیک و آمریکا را به عنوان «بحران» توصیف کرد و گفت که اوضاع در مرز آمریکا، طرح‌های وی برای پذیرش پناهجویان بیشتر از سراسر جهان را تضعیف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    4 0
    قابل توجه بعضیها. یاد بگیرید تا شهروندانمون به قتل نرسند، به زنانمون تجاوز نشه و غذای ما به شکم بیگانگان نره. یاد بگیرید
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 1
      برای چه بازداشت شوند مهمه در ضمن همه بد نیستن
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    4 0
    هیچ کشوری در دنیا اینطور مرز هاشو باز نمی زاره تا اتباع خارجی از هر کشوری سرشونو بندازن بیان تو اون کشور همین کشور های اروپایی به اصطلاح حقوق بشری هم راه نمی دن اونایی هم راه دادن مراحلی دارن تا انها را بیازمایندباید قانون و فرهنگ و غیره ان کشور را بپزیرند و دلیل پذیرفته شدنشون کم بود جمعیت ان کشورهاست و احتیاج به کارگر کشور امریکا نیازی به نیروی کار ندارد و اینها ضربه به این کشور میزنند از اینکه دولت جنایت کار امریکا دولت جو بایدن به فکر کشور و به خصوص مردمش بوده مردم امریکا در این مورد باید قدردانش باشند
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    با کمال میلیونها بار تاسف کشور ما جزو سه کشور اول مهاجرپذیر در جهانه اونم مهاجرینی که همه در اوج فقر و بیسوادی هستن . خدا رو شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس