بهره‌کشی صنایع کشاورزی آمریکا از قاچاق نیروی کار

روزنامه گاردین روز شنبه نوشت که یک تحقیق چند ساله نشان داده که ده ها شرکت کشاورزی آمریکا، ۲۰۰ میلیون دلار از عملیات قاچاق انسان و نیروی کار به داخل این کشور، سودجویی کرده اند.

به گزارش مشرق، بر اساس یافته های این تحقیق درباره قاچاق گسترده انسان و نیروی کار که از جنوب ایالات جورجیا تا فلوریدا و تگزاس را در می گیرد، نزدیک به ۲۴ شرکت کشاورزی در اکتبر ۲۰۲۱ به ارتکاب اقدامات غیرقانونی انتقال نیروی کار به داخل آمریکا در شرایط غیرانسانی، متهم شده اند.

این رخدادها در صنایع کشاورزی آمریکا، برده داری نوین توصیف شده که پیشینیه دیرینه ای داشته که در آن نیروی کار از کشورهای آمریکای مرکزی به صورت غیرقانونی به داخل ایالات متحده انتقال داده و به عنوان کارگران کشاورزی قراردادی وادار به کار می شوند.

کارگران کشتزارها در آمریکا به ویژه کارگران مهاجر از حمایت های اندکی برخوردار هستند، زیرا مشمول قانون روابط کاری مصوب ۱۹۳۵ یا معیارهای کار عادلانه سال ۱۹۳۸ قرار نداشته و معمولا در معرض انواع بدرفتاری از تجاوز جنسی در موارد بسیار تا آزار، سرقت دستمزد و مسائل ایمنی شامل مصدومیت، مرگ و میر در هنگام کار و آلودگی به مواد شیمیایی خطرناک، قرار می گیرند.

این تحقیقات دریافته که عاملان قاچاق نیروی کار، از کارگران هزینه انتقال به داخل آمریکا، غذا و اسکان دریافت می کنند و با توقیف اسناد مسافرتی و شناسایی، آنها را به کار کردن در برابر دستمزد اندک تا هیچ و در شرایط کاری غیرانسانی وادار می کنند.  روادید اچ ۲ ای، مسیر غالب استفاده شده برای بهره کشی از کارگران مهاجر در ایالات متحده به شمار می رود.  

این شرکت ها درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری این عملیات را از طریق خرید زمین، خانه، خودرو، رستوان و باشگاه، پولشویی کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس