تایوان: ۳۸ هواپیمای جنگی چین حریم هوایی ما را نقض کردند

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۳۸ هواپیمای جنگی چینی روز شنبه در دو دسته جداگانه حریم هوایی این جزیره را نقض کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان ادعا کرد ۳۸ فروند هواپیمای جنگی چینی روز جمعه حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه روز شنبه اعلام کرد، در دور اول این پروازها، ۲۵ فروند و در دور دوم آن ۱۳ فروند هواپیمای جنگی چین وارد حریم هوایی تایوان شدند.

وزارت دفاع تایوان همچنین بیان داشت، جنگنده‌های تایوانی برای تغییر مسیر این هواپیماهای چینی، آن‌ها را دنبال کردند.

این وزارتخانه گفت، دسته اول هواپیماهای چینی در مجاورت جزایر «پراتاس» و دسته دوم آن‌ها بر فراز کانال «باشی» میان تایوان و فیلیپین به پرواز درآمدند.

«سو سنگ چانگ» نخست‌وزیر تایوان نیز روز شنبه دولت چین را به اقدام خشونت‌آمیز علیه این جزیره و صدمه زدن به صلح در منطقه متهم کرد.

 این قدرت‌نمایی هوایی در روز ملی چین، تنها یک هفته پس از آن انجام شده است که بیست و چهار فروند جت چینی وارد حریم هوایی تایوان شدند.

چندی قبل نیز تایوان مدعی شد چهار فروند هواپیمای نظامی چینی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی جزیره شدند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

دفتر امور تایوان در دولت چین امروز (جمعه) در بیانیه انتقادی مفصلی، وزیر خارجه تایوان را مانند «مگسی پر سروصدا» توصیف کرد که درباره استقلال این کشور دروغ می‌گوید.

این اظهارات دولت پکن علیه وزیر خارجه تایوان در حالی مطرح شده که چند روز پیش «چیو کو-چنگ» وزیر دفاع تایوان گفته بود برای افزایش قدرت بازدارندگی مؤثر در برابر حمله احتمالی چین، به تسلیحات دوربرد نیاز دارند و باید سامانه‌های پدافندی خود را متحرک کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 2
    سلام. تایپه جزئی از کشور چین است. چرا می‌گویید نقض؟ درست مثل بحرین، آذربایجان، دشت نامید، ... .
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    درود بر تایوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس