دیوان عالی انگلیس: حاکم دبی از «پگاسوس» برای جاسوسی از همسر سابقش استفاده کرده است

دیوان عالی انگلیس اعلام کرد که حاکم دبی از جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» برای نفوذ به تلفن‌همراه همسر سابقش و اطرافیان او استفاده کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «رویترز»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی از جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» علیه شاهزاده «هیا بت الحسین»  همسر سابق خود استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، دیوان عالی انگلیس این حکم را صادر و اعلام کرده است که حاکم دبی از همسر سابق، و تیم وکلای او در جریان کمکش‌های مربوط حضانت فرزندانشان با هدف «وحشت‌افکنی و تهدید مداوم» جاسوسی کرده است.

طبق اعلام دادگاه،‌ محمد بن راشد آل مکتوم از جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس با هدف نفوذ به تلفن‌همراه هیا بنت الحسین خواهر ناتنی شاه اردن و برخی از افراد نزدیک به او استفاده کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، حاکم دبی این اطلاعات ارائه‌شده از جانب دیوان عالی انگلیس را تکذیب کرده است و می‌گوید که نتیجه‌ای که دیوان انگلیس به آن رسیده مبتنی بر یک تصویر ناقص از داستان است.

محمد بن راشد آل مکتوم اضافه کرد که به عنوان رئیس یک دولت شایسته نیست که او درباره چنین امور شخصی و حساسی شواهد ارائه کند یا اینکه مشاورانش در یک دادگاه خارجی حاضر شوند و این کار را انجام دهند.

رویترز همچنین به نقل از قاضی دیوان گزارش داد که حاکم دبی در راستای همین اقدامات سعی بر آن داشته تا یک خانه به فروش گذاشته شده در انگلیس را که در نزدیکی محل سکونت همسر سابقش واقع شده بوده، خریداری کند.

اواسط ژوئیه بود که نتایج تحقیقات ۱۷ سازمان رسانه‌ای نشان داد جاسوس‌افزار شرکت صهیونیستی ان‌اس‌اُو برای هک موفق ۳۷ گوشی‌ هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر فاش کردند که این جاسوس‌افزار صهیونیستی به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چند شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

افشای رسوایی جاسوس‌افزار پگاسوس واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت به طوری که «اگنس کالامار» دبیرکل عفو بین‌الملل هم در بیانیه‌ای گفت پروژه‌ پگاسوس نشان می‌دهد که چگونه جاسوس‌افزار شرکت ان‌اس‌او، سلاح مطلوب دولت‌های سرکوبگر است و آن را ابزاری برای ترساندن رسانه‌های منتقد خواند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین در محکومیت این اقدام اعلام کرد:«تا زمانی که این شرکت و کل این صنعت نشان دهند که می‌توانند به حقوق بشر احترام بگذارند، باید ممنوعیت فوری صادرات، فروش، انتقال و استفاده از فناوری نظارت ایجاد شود».

در پی واکنش‌ها و انتقادات گسترده، رژیم صهیونیستی ادعا کرد کمیسیونی را برای بررسی موارد استفاده نادرست از این جاسوس‌افزار تشکیل داده است. سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مشتریان این شرکت دسترسی ندارد.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در واکنش به این ادعا گفت بسیاری از کشورها معتقدند شرکت صهیونیستی ان‌اس‌او تولیدکننده جاسوس‌افزار پگاسوس با کابینه این رژیم در ارتباط است. وی گفت احمقانه است که تصور شود ان‌اس‌او اطلاعات حساس امنیت ملی را با تل‌آویو به اشتراک نمی‌گذارد.

از زمان این افشاگری، گزارش‌هایی منتشر شده که تحقیقات مشترک ۱۷ رسانه را در افشای جاسوسی توسط این نرم‌فزار تأیید می‌کند. در اوایل ماه میلادی جاری (سپتامبر)، گزارش شد که سه افسر اطلاعاتی آمریکا با استفاده از برنامه‌های مختلف جاسوسی از جمله پگاسوس، به گروه سایبری اماراتی در جاسوسی از فعالان حقوق بشر محلی کمک کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    این زنه را بگو که باباش شاه بوده ، خودش هم تحصیل کرده بهترین دانشگاههای اروپا بوده ، بعد اومده زن یه مردی شده که سن باباشه ، پنج تا زن دیگه هم ، هم زمان داشته !!!
  • ش. AE ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سر پیری و معرکه گیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس