کد خبر 1282053
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
پگاسوس قرارداد خود را با امارات فسخ کرد

مالک شرکت سازنده بدافزار جاسوسی پگاسوس بعد از رسوایی جاسوسی بن زاید از همسر سابقش، قرارداد خود را با امارات به طور یکجانبه فسخ کرد.

به گزارش مشرق، مالک شرکت سازنده بدافزار جاسوسی پگاسوس (NSO) ادعا کرد بعد از اینکه مشخص شده است «بن راشد» ولیعهد امارات و حاکم دبی از این برنامه برای هک کردن تلفن همراه همسر سابق و نزدیکانش استفاده می‌کرده است قراردادش را با او فسخ می‌کند!

این شرکت مدعی شد: پگاسوس برای جمع‌آوری داده از تلفن همراه برخی از جنایتکاران استفاده می‌شود و در صورتیکه تیم این شرکت متوجه شوند از آن سوءاستفاده می‌شود یا در اقدامات مشکوک از آن استفاده می‌کنند در صورت اطمینان قرارداد با شخص یا کشور فسخ خواهد شد.

ان اس او (NSO) در ادامه اعلام کرد: تاکنون شش قرارداد به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به دلیل سوء استفاده از پگاسوس فسخ شده‌اند. اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

پیش از این وکلای همسر بن راشد به دادگاهی در لندن مراجعه و اعلام کردند حاکم دبی تلفن‌های همراه «حیا بنت الحسین» و پنج تن دیگر را با استفاده از بدافزار جاسوسی پگاسوس هک کرده است. با توجه به مدارک ارائه شده به دادگاه مشخص شده قطعا این تلفن‌ها هک شده و اطلاعاتشان به خارج منتقل شده است. بلافاصله بعد از این رسوایی «چری بلر» وکیل دادگستری که از سوی ان اس او نیز استخدام شده است برای بیرون کشیدن این شرکت از این اتفاق وارد عمل شده و به همسر بن راشد اخطار داد که تلفن همراهش هک شده است.

بن راشد نیز در واکنش به این اخبار آن‌ها را رد کرده و آن را اتهامی بی اساس از یک واقعیت ناقص عنوان و اعلام کرد من همیشه این اتهامات را رد می‌کنم، ولی آن‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.

شایان ذکر است حیا بنت الحسین، همسر ۴۷ ساله حاکم دبی از زمان فرار به انگلیس حضانت فرزندانش را بر عهده گرفته است که محمد بن راشد آل مکتوم درصدد بازگرداندن دختران خود به امارات است. طبق آخرین حکم دادگاه انگلیس که حدود ۱۹ ماه پیش صادر شد، حاکم دبی به بدرفتاری، ربایش و حبس دو دختر خود محکوم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    که بیشتر از این لو نره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس