العامری: اجازه نمی‌دهیم دولت عراق با شرکت امنیتی سعودی قرارداد ببندد - کراپ‌شده

رئیس ائتلاف «الفتح» تأکید کرد تصمیم وزارت کشور عراق برای عقد قرار داد با شرکت سعودی و تحویل داده‌های ترافیکی و وسایل نقلیه خارج از این وزارتخانه، غیر قابل پذیرش است.

به گزارش مشرق،«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق مخالفت خود را با عقد قرارداد با یک شرکت امنیتی سعودی ابراز داشت.

شبکه خبری العهد به نقل از العامری گزارش داد، تصمیم وزارت کشور عراق برای عقد قرار داد با شرکت سعودی و تحویل داده‌های ترافیکی و وسایل نقلیه خارج از این وزارتخانه، غیر قابل پذیرش است.

وی تأکید کرد، چنین قراردادی «خطری برای امنیت کشور است... و نقض امنیت به شمار می‌رود».

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد: «اعمال فشار خواهیم کرد تا وزارت کشور عراق با شرکت سعودی، قرارداد نبندد. این یک مسئله حساس است و نباید بدین صورت با آن برخورد کرد».

این در حالی است که برخی از منابع خبری تأکید دارند که وزارت کشور عراق قصد دارد «اطلاعات امنیتی» مربوط به خودروها و مالکان آن را در اختیار طرف سعودی قرار دهد.

به گفته کانال تلگرامی صابرین نیوز، دولت عراق، بر اساس قرار داد با طرف سعودی، به شرکت اینترنتی سعودی «علم ارکون» اجازه خواهد داد که به اطلاعات امنیتی شخصی شهروندان و وزارتخانه‌های عراق دسترسی داشته باشد.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که عربستان سعودی امسال رسما متهم به جاسوسی از شخصیتهای عراقی و تحت نظر گرفتن آنان توسط برنامه جاسوسی صهیونیستی «پگاسوس» شده است.

رسانه‌های خبری، ۳۰ تیر ماه گذشته لیستی از نام افرادی منتشر کردند که هدف حمله جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» قرار گرفته‌ بودند. از جمله این افراد می‌توان به نخست وزیر کنونی و پیشین عراق، رهبر جریان حکمت ملی، فرمانده سازمان الحشدالشعبی در استان الانبار، رئیس سازمان الحشدالشعبی ، رئیس ائتلاف الفتح و رئیس‌جمهور عراق اشاره کرد.

 استفاده از جاسوس‌افزار  مذکور که شرکت صهیونیستی «NSO» آن را توسعه داده است، به تازگی توسط رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پست»، «لوموند»، «گاردین» و چند رسانه دیگر افشا شد.

بر اساس نتایج تحقیق هفده سازمان رسانه‌ای، جاسوس‌افزار یک شرکت صهیونیستی برای هک موفق ۳۷ گوشی‌ هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق گزارش منابع غربی، این جاسوس‌افزار به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخته شده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس