سومین نفتکش سوخت ایران برای لبنان وارد بندر «بانیاس» سوریه شد

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان وارد بندر «بانیاس» سوریه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان وارد بندر «بانیاس» سوریه شده است. قرار است سوخت نفتکش مذکور به وسیله چند کاروان از تانکرها به لبنان فرستاده شود.

بیشتر بخوانید:

حزب الله با واردات سوخت از ایران، آمریکا را تحقیر کرد

این درحالی است که پیشتر نیز دو نفتکش دیگر حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران وارد بندر بانیاس سوریه شده بود و سوخت آنها در قالب چندین کاروان به لبنان فرستاده شده بود. پیشتر ورود تانکرهای سوخت به خاک لبنان واکنش‌های متعددی را در داخل و خارج از مرزهای این کشور به دنبال داشته است.

در همین ارتباط، تجمع علمای «عکار» لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود کاروان تانکرهای سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان، محاسبات ایالات متحده آمریکا را برهم زد و محاصره اقتصادی واشنگتن علیه بیروت را درهم شکست. این نهاد دینی در لبنان در ادامه بیانیه خود ضمن تشکر و قدردانی از سید حسن نصرالله به دلیل واردات سوخت از ایران، اعلام کرد: سید حسن نصرالله یک بار دیگر ثابت کرد که فردی قوی و سرسخت است و به وعده‌های خود عمل می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: ما از جمهوری اسلامی ایران و همچنین سوریه که در رسیدن کاروان تانکرهای سوخت به لبنان کمک کردند و موجب شدند تا محاصره اقتصادی علیه بیروت درهم بشکند، قدردانی می‌کنیم. همچنین «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان تاکید کرد: تصمیم این کشور برای واردات سوخت از ایران تصمیمی مستقل و از سوی حاکمیت لبنان است که بر مبنای دغدغه و خواست شهروندان این کشور و تمام لبنان اتخاذ شده است. محاصره لبنان توسط آمریکا شکسته شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    به کوری چشم این کسی که کامنتشو میزارم : برید ببینید این کامنتو ۱۳ شهریور در خبر : سرود لبنانی ها برای نفتکش ایرانی نوشته اسم کاربر ما است کامنتش اینه : اهای اونوقت اگه دیگه منابعی برای ایران نموند توچیتومیدی لبنان و عراق و فلسطین تابیان برات بجنگند؟!تا چندنفرحرف حساب میزنندمیری سرمسءله ناموس و خیانت و منافقین.اگه واقعاایرانی باشی ناموس تویاناموس دیگری فرقی نداره ناموس همه ایرانه پس ببنددهنتووازخودت مایه بزاربیشعور.بحث منابع وثروت ایران و حق مردم ایرانه،حق سیستان و بلوچستانیای مظلومه که یه سقف درست و حسابی بالاسرشون نیست وابی برای خوردن ندارندصحبت خوزستان واهوازوبی ابیشونه که هشت سال همین عراق دوست وبرادرت ویرانشون کرد وچه جنایتهاکه علیه شون نکردصحبت ایران عزیزه که مردمش توفقروفلاکتندولی ثروت منابعش بایدبجای خرج شدن برای آبادانی مملکت خودمون داره میره توشکم لبنانیایی که تورقص و عیش و نوش و شهوترانی شهره عالمند اونوقت امثال توبایدم براشون کف وهورابکشیدچون هویتتون معلوم نیست کجایی هست کلماتی که در جواب یکی از دوستان نوشته بود نشان از عمق سوزش داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس