حزب الله با واردات سوخت از ایران، آمریکا را تحقیر کرد

میدل ایست آی در گزارشی به اقدام تاثیرگذار حزب الله برای تامین سوخت لبنان در میانه بحران سیاسی و اقتصادی این کشور پرداخته است.

به گزارش مشرق، لبنان برای چندین هفته شاهد کمبود سوخت و در پی آن صف‌های طولانی خودروها برای دریافت سوخت در مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت بوده است.

بیشتر بخوانید:

میقاتی: برنامه‌ای برای سفر به عربستان سعودی ندارم

به گزارش «میدل ایست آی»، یک فیلسوف آلمانی در سالیان دور گفته بود که اقتصاد، سیاست را هدایت می‌کند؛ اگر این درست باشد، برای جلوگیری از فروپاشی کامل اجتماعی و اقتصادی در لبنان، بسیاری از چیزها باید تغییر کنند.

چه بخواهید و چه نخواهید فقط یک سازمان در فاجعه و بحران کنونی در لبنان از دیگران قوی‌تر و محترم‌تر عمل کرده است؛ حزب الله و تنها یک شخصیت مهم: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله.

با سقوط سیستم سیاسی لبنان در میانه بحران سوخت در این کشور، سید حسن نصرالله برای انتقال سوخت از ایران اقدام کرد؛ اکنون می‌بینیم نفتکش‌ها از مرز زمینی از سوریه به لبنان وارد شده‎اند.

مردی که شغل خود را در طول بحران لبنان از دست داده بود گفت «من لبنانی هستم؛ من به غذا نیاز دارم؛ من از هر کسی که می‌تواند کمک کند سپاسگزارم.»

بسیاری از افراد در لبنان همین حرف را تکرار می‌کنند

«سزار معلوف»، نماینده لبنانی، ایران را کشور برادر خواند و برای کمک ایران به مردم لبنان در زمان مشکلات تشکر کرد.

معلوف همچنین به طور قابل توجهی از وعده ارسال سوخت سفیر آمریکا که عملی نشد، انتقاد کرد.

جای تعجب نیست؛ بحران لبنان در حدی بزرگ است که آمریکا موظف شده است تسلیم حزب الله شود؛ آمریکا چاره‌ای ندارد؛ لبنان به سوخت نیازمند است.

حزب الله برخلاف خواسته آمریکا، اقدام تحقیرآمیز خود را علیه این کشور انجام داد.

جسارت سید حسن نصرالله جواب داد و شواهدی تازه از چشم انداز سیاسی جدیدی که به سرعت در سراسر خاورمیانه پدیدار می‌شود، ارائه کرد.

«میدل ایست آی»، در پایان نوشت که معماری منطقه‌ای جدیدی با سرعت شگفت انگیزی در حال شکل گرفتن است و بالاخره رانندگان لبنانی نسبت به بهبود وضعیت امیدوار شده‎اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 1
    مشکل لبنان با چند کشتی سوخت ایران حل نمی شود. اتفاقا مشکلی که برای لبنان ایجاد شد بخاطر تحریم حزب ا.. است. حتی دولت لبنان بدلیل ترس از امریکا اجازه نداد کشتی های ما مستقیم وارد لبنان شوند و به عبارتی نفت ما را غیر مستقیم که شامل تحریم نمی شد از سوریه وارد کرد. نخست وزیر جدید لبنان آقای میقاتی هم همین امروز اشاره کرده که ما عرب هستیم و لبنان بر علیه هیچ کشور عربی نخواهد بود و راوبط خود را با اعراب افزایش خواهد داد و از فرانسه کمک خواهد گرفت و سوخت را از عراق وارد خواهد کرد حتی کوچکترین اشاره به ایران نکرد. این ادعای ماست که در لبنان و عراق نفوذ داریم ولی واقعیت چیز دیگری است. ما فقط روی گروههایی که از ما پول دریافت می کنند نفوذ داریم. چند ماه قبل زمان ترامپ که کوشیید ایران در سازمان ملل تحریک کند. جالب بود که 110 کشور از جمله کشورهای اروپایی به آن رای منفی دادند ولی کشورهای دوستمان مثل عراق و لبنان قطر رای ممتنع و عربستان و بحرین رای مثبت دادن. حتی در چنین زورگویی امریکا که 110 کشور حتی از دوستان امریکا علیه اش رای منفی دادند عراق و لبنان رای ممتنع دادند
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 1
    کاش ما هم ضاحیه زندگی میکردیم بنزین ماهی 60لیتر یارانه ای دریافت میکردیم هر لیتر 1500 نه بنزین مجانی مصرف ازاد و بدون محدودیت در ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس