تهدیدات کاغذی/ رئیس تشکیلاتی که همه از او فرار می کنند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که این روزها احدی به او توجه ندارد، به تهدیداتی روی آورده است که از نگاه ناظران طبل توخالی است زیرا محمود عباس فقط حرف می‌زند و در عمل کاری انجام نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی اجازه اجرای راه‌حل دو کشوری را ندهد، فلسطینیان موضوع بازگشت به مرزهای ۱۹۴۷ را مطرح می‌کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با گروهی از فعالان سیاسی فلسطینی گفت: اگر اسرائیل مانع از اجرای راه حل دو کشوری شود فلسطینیان گزینه‌های دیگری روی میز دارند که یکی از آنها بازگشت به تقسیم بندی ۱۹۴۷ است. گزینه دیگر برقراری «کشور دموکراتیک متحد در سرزمین تاریخی فلسطین» است.

رای الیوم در مطلبی در این باره آورده است: آنچه محمود عباس نمی‌داند این است که فلسطینی‌ها، تهدیدات آن‌را واقعی نمی‌دانند و به تشکیلات و سازمان‌های آن و خود رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعتمادی ندارند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی جنبش حماس: «محمود عباس» دیدار با اسرائیلی‌ها را از آن‌ها گدایی می‌کند

رسانه مذکور می‌نویسد: این حرف‌های رئیس تشکیلات خودگردان پس از ضربات خوار کننده از چهار طرف که با مخالفت بنت با دیدار با او شروع شد و محمود عباس را خوار کرد و در ادامه کاخ سفید به درخواست محمود عباس برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل وقعی ننهاد و آن‌را رد کرد.

فرار سران عرب از دست محمود عباس

رای الیوم گزارش داد: مقامات عرب چه مصری و چه کشورهای حوزه خلیج فارس از ملاقات با او در پایتخت‌های خود می‌گریزند. مقامات صهیونیست اعلام کردند که به راهکار دو کشوری اعتقادی ندارند و اینکه مذاکرات سازش در کار نخواهد بود.

این رسانه نوشت: اگر محمود عباس گمان می‌کند که تهدیداتش رژیم صهیونیستی را می‌ترساند سخت در توهم به سر می‌برد زیرا صهیونیست‌ها می‌دانند که بیش از اینکه آنها به محمود عباس نیاز داشته باشند، این رئیس تشکیلات خودگردان است که به آنها نیاز دارد.

رای الیوم آورده است: رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که محمود عباس حرف می‌زند و هرگز عمل نمی‌کند. ده‌ها بار از لغو توافق اسلو و پایان هماهنگی امنیتی دم زده است و اینکه به مقاومت مردمی روی می‌آورد اما این تهدیدات همانند جوهری بر روی کاغذ باقیمانده است رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که محمود عباس حرف می‌زند و هرگز عمل نمی‌کند. ده‌ها بار از لغو توافق اسلو و پایان هماهنگی امنیتی دم زده است و اینکه به مقاومت مردمی روی می‌آورد اما این تهدیدات همانند جوهری بر روی کاغذ باقیمانده است.

این رسانه می‌نویسد: تل‌آویو به تشکیلات خودگردان و رئیس آن به مثابه رئیس و نهادی که وظیفه آن حمایت از شهرک‌های صهیونیست نشین و شهرک‌نشینان و نیز جاسوسی از انقلابیون و مبارزان فلسطینی است، می‌نگرد.

رای الیوم گزارش داد: در برابر محمود عباس فقط گزینه رفتن باقی می‌ماند و نقطه سر خط. به طور حتم او آخرین نظرسنجی‌ها را دیده که هشتاد درصد از فلسطینی‌ها خواهان کنار رفتن او هستند.

این رسانه در پایان نوشت: کرانه باختری این روزها شاهد شراره‌های انتفاضه سوم است. محمود عباس حرف‌های بزرگ‌تر از حد و قواره خود می‌زند زیرا تشکیلات خودگردانی که برای پرداخت حقوق کارکنان خود از دشمن صهیونیست قرض می‌کند و هماهنگی امنیت را وظیفه مقدس می‌شمارد، نمی‌تواند از این تهدیدات دم بزند. فقط انتفاضه سوم است که می‌تواند محقق کننده اهداف مقدس فلسطینی‌ها باشد و بقیه یاوه‌گویی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس