کد خبر 1412489
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
حمله سازمان‌های صهیونیست به رئیس‌جمهور آرژانتین

سازمان‌های صهیونیستی در آرژانتین از اینکه رئیس‌جمهور این کشور قربانیان کرونا را با واقعه هلوکاست یکی دانسته بود، عصبانی شده‌اند.

به گزارش مشرق، سخنان «آلبرتو فرناندیز» رئیس‌جمهور آرژانتین درباره تعداد قربانیان شیوع ویروس کرونا و مقایسه آن با قربانیان ادعایی واقعه هلوکاست، خشم سازمان‌های صهیونیستی را برانگیخته است.

به نوشته پایگاه خبری دنیا الوطن، او چندی پیش در نشست کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب گفته بود: «هنوز نمی‌دانیم چه تعداد افراد در جریان شیوع این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. به گفته سازمان ملل بین شش الی ده میلیون نفر جان باخته‌اند. عدد دقیقی نداریم، اما به هر حال می‌دانیم که این بیماری به اندازه یک تا دو هلوکاست را کشته است.»

«آلبرتو فرناندیز» سه ماه پیش نیز در گفت‌وگو با رادیو «کان ووس»گفته بود: «بیش از شش میلیون نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند. تقریبا به تعداد افرادی که در هلوکاست کشته شدند و ما هیچ زمانی آن‌ها را فراموش نمی‌کنیم.»

این سخنان او موجب عصبانیت سازمان‌های صهیونیستی در آرژانتین شده است و آن‌ها از این موضوع خشمگین هستند که چرا وی کشته شدگان [ادعایی] هلوکاست را با جان باختگان کرونا یکی دانسته است.

در این رابطه سازمان یهودیان آرژانتین (DAIA) در بیانیه‌ای که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، آورده است: «ما به عنوان یک سازمان حقوق بشری از رئیس‌جمهور فرناندیز سخن غیر شایسته شنیده‌ایم. سازمان ما این سخنان را رد می‌کند. هلوکاست فاجعه‌ بی همتایی است که نباید با هیچ واقعه‌ای مقایسه شود.»

«بی‌نای بی‌ریث» دیگر سازمان صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود مدعی شد که سخنان رئیس‌جمهور آرژانتین غیر قابل قبول است و نشانه عدم احترام به قربانیان هلوکاست به شمار می‌رود.

سازمان صهیونیستی «اتحادیه ضد افترا» (مستقر در نیویورک) نیز سخنان آلبرتو فرناندیز را به باد انتقاد گرفته و آن را بی احترامی به جامعه یهودیان دانسته است.

در تاریخ ۲۵ مرداد نیز سخنان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر خود به آلمان درباره هلوکاست، موجب عصبانیت صهیونیست‌ها شده بود.

در جریان این سفر و در کنفرانس خبری مشترک محمود عباس و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، یکی از خبرنگاران حاضر از محمود عباس سؤال می‌کند که آیا آماده است از طرف مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و آلمان بابت حمله مذکور عذرخواهی کند و در کشف زوایای پنهان آن سهیم باشد.

محمود عباس در پاسخ به سؤال این خبرنگار، اشاره می‌کند که از سال ۱۹۷۴ تا امروز رژیم صهیونیستی ۵۰ هلوکاست در ۵۰ روستای فلسطین انجام داده و روزانه با ارتش خود فلسطینیان را می‌کشد.

این مسأله به بحران دیپلماتیک میان رام‌الله و برلین تبدیل شد و صهیونیست‌ها یکدست علیه محمود عباس انتقاد کردند.

این موارد به خوبی نشان می‌دهد که محافل صهیونیستی تا چه میزان موضوع هلوکاست و قربانیان ادعایی آن را یک موضوع حیثیتی و خط قرمز خود می‌دانند و تاب تحمل کوچکترین سخنی برخلاف روایت دروغین خود را ندارند. آن‌ها حتی مقایسه تعداد قربانیان کرونا با کشته شدگان هلوکاست را بر نمی‌تابند و آن را نشانه‌ای بر کم اهمیت جلوه دادن هلوکاست می‌دانند.

از سوی دیگر علاوه بر میلیاردها دلاری که کشورهای غربی به بهانه هلوکاست به صهیونیست‌ها به عنوان غرامت می‌پردازند، این واقعه اغراق شده بهانه‌ای است تا حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی به عنوان وظیفه ذاتی دول غربی تعریف شود و همزمان بهانه‌ای باشد تا صهیونیست‌ها تحت لوای آن ظلم به فلسطینی‌هایی که هیچ ارتباطی به هلوکاست ندارند را ادامه دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدصالح چگینی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    6 0
    اگرواقعا این بی وجودها فکرهلوکاستن که قربانیان فاشیسم شدند چراخودشون درفلسطین اینکارراتکرارمیکنند صهیونیست غده ای است که پیروان ادیان مخالف خودش رابراساس برتری نزادی ازمیان برمیداردبااین حرکت رئیس جمهورارزانتین کاری نداریم لفاظیست ولی ایادرست است که رژیم صهیونیستی تقاص جنایات رژیم منحل شده ی هیتلری راباکشتاروتهدیدمردم واشغال وویرانی مسکن ومحاصره ی دارویی فلسطینیان درحالیکه پیروان ادیان حضرت ابراهیم بانگرش دینی خودهستندبگیردمتاسفم برای کسانی که مشروعیتی برای این غاصبین فاشیسم منافقین داعشی مسلک صهیونی میدهندکه البته ترس دران بی دخیل نیست
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 0
      ممکن است صهیونیست ها شروع کننده این همه گیری بوده اند و به گمان شان رئیس جمهور آرژانتین دارد به ایشان طعنه می زند و به این ترتیب صهیونی ها بند را آب داده اند!!!!
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    5 0
    صهیونیست اصلا یهودیت براش مهم نیست نژادهم مهم نیست وگرنه داعش که ایران راتهدید مستقیم میکردوزخمی میشد مورددرمان رسانه ای وسیاسی باهیئت حاکمه ی سران صهیونیست قرارنمیگرفت نژادهم براشون مهم نیست وگرنه همه ازنسل حضرت ابراهیم هستند وشریعت حضرت ابراهیم رادنبال میکنند حکومت داعش پایه ی صهیونیست فاسدوادمکش وضدقوانین الهی اداره میشود
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    انقد این یهودیا وقیحن که هیچ کس حق ندار چیزی به این مفسدان بگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس